تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۰۴
بازدید: ۹۷
کد خبر: ۳۰۰۷۷۵
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
افزایش قیمت نسبتا شدید خودرو در بازار آزاد

رشد نرخ ارز سرانجام در بازار خودرو تاثیر گذاشت!

‌می‌متالز - بازار خودرو در نخستین روز کاری هفته با افزایش قیمت شدید درمورد مدل‌های داخلی همراه بود. این رشد بها درحالی در بازار اتفاق افتاد که هفته گذشته با وجود نوسانات نرخ ارز، شاهد کاهش قیمت شدید اغلب خودرو‌ها در بازار آزاد بودیم.

به گزارش می‌متالز، بازار خودرو در نخستین روز کاری هفته با افزایش قیمت شدید درمورد مدل‌های داخلی همراه بود. این رشد بها درحالی در بازار اتفاق افتاد که هفته گذشته با وجود نوسانات نرخ ارز، شاهد کاهش قیمت شدید اغلب خودرو‌ها در بازار آزاد بودیم؛ اما روز گذشته به‌یک‌باره خودرو‌های داخلی مقاومت خود را در برابر نوسانات نرخ ارز از دست داده و رشد بهای شدیدی را تجربه کردند. این مساله درحالی اتفاق افتاده که مطابق با وعده‌ها طی هفته جاری حدود ۲۵ هزار دستگاه خودرو توسط خودروسازان به‌بازار عرضه می‌شود و تحویل مشتریان داده خواهد شد. در این هفته گروه خودروسازی ایران‌خودرو ۲۵ هزار دستگاه خودرو به‌مشتریان عرضه خواهد کرد. همچنین معاون بازاریابی گروه خودروسازی سایپا نیز اعلام کرده است ۲۵ هزار دستگاه خودرو در یک هفته تحویل مشتریان داده شده است. این درحالی است که شرکت ایران‌خودرو در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در پی افزایش ۸۰ درصدی تولید در گروه صنعتی ایران‌خودرو از ابتدای امسال تا هفتم اردیبهشت‌ماه نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته، با تولید بیش از ۴۲ هزار دستگاه خودرو، گروه صنعتی ایران‌خودرو درنظر دارد در هفته پیش رو ۲۵ هزار دستگاه دیگر از تعهدات خود را به‌مشتریان عملی کند که درمجموع و با احتساب ۲۵ هزار دستگاه خودرو در هفته‌ای که گذشت، ظرف دو هفته ابتدایی اردیبهشت‌ماه ۵۰ هزار دستگاه از محصولات این خودروساز وارد بازار می‌شود.» خوشبختانه با چنین روندی در بازار خودرو شاهد کمتر شدن تقاضا درمیان خودرو‌های داخلی خواهیم بود و تنها ملاک افزایش قیمت در بازار خودرو، نوسان نرخ ارز در بازار خواهد بود که متاسفانه روز گذشته شاهد چنین اتفاقی بودیم.

خودرو‌های داخلی در روز گذشته افزایش قیمت ۲ تا ۲۶ میلیون‌تومانی را تجربه کردند. جایی که رانا پلاس (۱۴۰۲) با ۲۶ میلیون‌تومان افزایش ۵۹۸ میلیون‌تومان، نیسان دوگانه آپشنال (۱۴۰۲) با ۲۱ میلیون‌تومان افزایش ۶۳۱ میلیون‌تومان، سورن پلاس فول (۱۴۰۲) با ۲۱ میلیون‌تومان افزایش ۶۹۰ میلیون‌تومان، دنا پلاس اتومات (۱۴۰۲) با ۱۵ میلیون‌تومان افزایش یک‌میلیارد و ۱۵ میلیون‌تومان و تارا اتومات (۱۴۰۲) با ۱۵ میلیون‌تومان افزایش یک‌میلیارد و ۱۰ میلیون‌تومان برچسب قیمت خوردند. از طرفی درمیان خودرو‌های چینی نیز شاهد رشد بهای ۵ تا ۷۰ میلیون‌تومانی برخی مدل‌ها بودیم. جایی که ارزش هایما S۷ پلاس (۱۴۰۲) با ۷۰ میلیون‌تومان افزایش به‌یک‌میلیارد و ۸۷۰ میلیون‌تومان، فونیکس تیگو ۸ پرومکس (۱۴۰۲) با ۵۰ میلیون‌تومان افزایش به ۴ میلیارد و ۱۵۰ میلیون‌تومان، فیدلیتی پرایم ۵ نفره با ۳۰ میلیون‌تومان افزایش به ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون‌تومان و هایما ۸S (۱۴۰۲) با ۲۰ میلیون‌تومان افزایش به ۲ میلیارد و ۸۲۰ میلیون‌تومان رسید. همچنین در گروه خودرو‌های خارجی پریمیوم شاهد رشد قیمت ۵۰ میلیون‌تومانی برخی خودرو‌ها بودیم. جایی که قیمت هیوندای سانتافه با ۵۰ میلیون‌تومان افزایش به ۶ میلیارد و ۵۵۰ میلیون‌تومان، نیسان ایکس‌تریل با ۵۰ میلیون‌تومان افزایش به ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون‌تومان، رنو تلیسمان با ۵۰ میلیون‌تومان افزایش به ۴ میلیارد و ۹۵۰ میلیون‌تومان و رنو کولئوس با ۵۰ میلیون‌تومان افزایش به ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون‌تومان رسید. همچنین در خودرو‌های خارجی لوکس شاهد رشد بهای ۲۰۰ و ۳۰۰ میلیون‌تومانی بودیم. جایی که پورشه ماکان با ۳۰۰ میلیون‌تومان افزایش ۱۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون‌تومان و لکسوس NX۳۰۰ هیبرید با ۲۰۰ میلیون‌تومان افزایش ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون‌تومان خریدوفروش شدند.

منبع: دنیای خودرو (اخبار خودرو)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده