تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۴۱
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۳۰۰۷۲۲
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
حضرت‌پور در موافقت با استیضاح:

مافیای خودرو برای ماندن فاطمی‌امین به آب و آتش می‌زنند

‌می‌متالز - نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: باند‌های مافیای خودرو هفته‌هاست خود را به آب و آتش می‌زنند و ده‌ها سناریو برای فشار به نمایندگان اجرا کردند.

به گزارش می‌متالز، روح الله حضرت پور در جلسه علنی امروز یکشنبه (۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با استیضاح وزیر صمت اظهار داشت: استیضاح این وزیر نه از سوی مجلس بلکه از جانب ملت ایران در حال انجام است.

وی بیان کرد: این استیضاح، استیضاح باند‌های گردن کلفت بازار خودرو، استیضاح تولیدکنندگان تابوت‌های مرگ و استیضاح مسببین وضعیت فعلی خودرو است. مجلس شورای اسلامی بله قربان‌گوی کسی نیست. ما نه با نسبت و خویشاوندی وزرا و مسئولان کاری داریم و نه از فشار‌های دوستان شما تأثیر می‌پذیریم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما نمایندگان امروز وزیری ضد محرومان را استیضاح می‌کنیم که نگاه او و تیمش به مجلس نگاهی توهین آمیز است. آقای فاطمی امین! به چه جرأتی سخنگوی شما دلیل استیضاح را ندادن رانت به نمایندگان اعلام می‌کند؟ مگر چه رانتی به نمایندگان داده اید و چه کسی از شما چیزی خواسته است؟

حضرت‌پور اظهار داشت: امروز همین جا باید اعلام کنید که چه کسی از شما رانت خواسته است؟ چرا آبروی مجلس را بردید؟ اگر شما وزیر مردم هستید چرا باند‌های مافیای خودرو هفته‌هاست خود را به آب و آتش می‌زنند و ده‌ها سناریو برای فشار به نمایندگان اجرا کردند؟

فاطمی‌امین وزیر خودروسازان است

وی با اشاره به اینکه فاطمی امین وزیر خودروسازان است، گفت: چرا باید خبر استیضاح او قیمت دنا را ۷۰ میلیون پایین بیاورد، در حالی که رشد قیمت خودرو‌ها تا روز اعلام وصول استیضاح ادامه داشت؟ مردم با این استیضاح به آینده امیدوار شدند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آقای فاطمی‌امین! شما خرید جهیزیه و لوازم خانگی و تشکیل خانواده را برای جوان ایرانی به رؤیا تبدیل کردید و در طول دوران وزارت خود، داشتن خودرو را برای جوان ایرانی به رؤیا تبدیل کردید.

حضرت‌پور افزود: رانندگان تاکسی و سایر رانندگان با لاستیک‌های پاره و خودرو‌های فرسوده در حال گذران زندگی هستند. ۸۷ میلیون ایرانی می‌توانند شهادت دهند که وزارتخانه شما در خصوص تنظیم و نظارت بر بازار چه عملکردی داشته است. وزارت صمت دولت محرومان با ضعف در نظارت بر بازار معیشت میلیون‌ها ایرانی را به جهنم تبدیل کرده است و بازار‌های زیرمجموعه وزارت صمت بیشترین تورم را ایجاد کردند.

وی گفت: امروز تابوی استیضاح وزیران شکسته خواهد شد، مجلس مستقل است و از حقوق ملت کوتاه نخواهد آمد. اگر این فرصت را از دست دهیم، مردم ما را نخواهند بخشید. اگر استیضاح آبان ماه سال گذشته اجرا می‌شد، امروز وضعیت کشور اینگونه نبود.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده