تاریخ: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۳۲
بازدید: ۴۷
کد خبر: ۳۰۰۸۷۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

محدودیت تولید محصولات فولادی در چین توسط انجمن آهن و فولاد چین

‌می‌متالز - با توجه به افزایش هزینه‌ها و کاهش تقاضا در چین، انجمن آهن و فولاد چین از فولادسازان چینی در خواست کرد که تولید محصولات فولادی در سال ۲۰۲۳ را محدود کنند.

به گزارش می‌متالز، وب سایت خبری Mysteel Global در روز جمعه (۲۸ آوریل) اعلام کرد که انجمن آهن و فولاد چین (CISA) از فولادسازان این کشور خواسته است تا تولید را محدود کنند.

فعالان بازار در روز جمعه (۲۸ آوریل) گزارش دادند تولید کنندگان فولاد مستقر در کشور چین با تقاضای ضعیف‌تر و افزایش هزینه‌ها در سال ۲۰۲۳ مواجه شده اند.

به نقل از چندین منبع خبری، نمایندگان ۱۶ تولید کننده فولاد مستقر در چین از جمله گروه فولاد Baowu، گروه Shougang، گروه HBIS، گروه Shagang و دیگران در کنفرانسی که توسط انجمن آهن و فولاد چین (CISA) برگزار شد، شرکت کردند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد همانطور که انجمن آهن و فولاد چین (CISA) اشاره کرد، قیمت داخلی فولاد اخیرا به سرعت در حال کاهش بوده و کارخانه‌ها با مشکلات تولید مواجه شده اند. این انجمن معتقد است که فولادسازان نیاز به تجزیه و تحلیل تغییرات در بازار، حفظ جریان نقدی پایدار و کاهش داوطلبانه تولید دارند.

انجمن آهن و فولاد چین (CISA) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در سه ماهه اول ۲۰۲۳، فولادسازان مستقر در چین در مقایسه با سه ماهه قبل شاهد بهبود در تولید و عملیات کلی بودند و بسیاری از آن‌ها شروع خوبی در سال جاری داشتند. این در حالی است که فولادسازان مستقر در چین با مشکلاتی مانند تقاضای ضعیف‌تر از حد انتظار، نوسانات بیشتر بازار و افزایش قابل توجه هزینه‌های تولید مواجه بودند.

همچنین معامله گران در روز جمعه (۲۸ آوریل) گزارش دادند فولادسازان چینی پیش بینی می‌کنند که بازار فولاد چین در سه ماهه دوم و نیمه دوم سال جاری نامشخص باقی بماند.

آقای Tang Zujun نایب رئیس انجمن آهن و فولاد چین (CISA) اظهار کرد: کارخانه‌های فولاد چین باید برای تعادل عرضه و تقاضا تلاش کنند و همزمان نیاز‌های مشتریان را برآورده کنند. باید توجه داشت که صنعت فولاد چین باید به خود انضباطی فکر کند.

در این میان تحلیل گران بازار در روز جمعه (۲۸ آوریل) اعلام کردند بسیاری از فولادسازان مستقر در چین در حال حاضر تعمیرات خود را در تاسیسات فولادسازی آغاز کرده اند یا در حال کاهش تولید هستند. به عنوان مثال بررسی‌ها نشان می‌دهد کارخانه‌های فولاد Northwest United Steel که توسط شش تولید کننده بزرگ فولاد در دو استان چین تشکیل شده اند، تصمیم گرفته اند از ۲۵ آوریل ۲۰۲۳ تولید محصولات فولادی را حداقل تا ۳۰ درصد کاهش دهند.

همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داد، چین در ژانویه تا مارس ۲۰۲۳ تولید محصولات فولادی را به ۲۶۱.۵۶ میلیون تن رساندند. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی چین در ژانویه تا مارس ۲۰۲۳ حدود ۶.۱ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است. بررسی‌ها نشان می‌دهد در ماه مارس ۲۰۲۳، فولادسازان مستقر در چین ۹۵.۷۳ میلیون تن محصول فولادی تولید کردند که ۶.۹ درصد بیشتر از مارس ۲۰۲۲ بوده است.

همچنین معامله گران در روز جمعه (۲۸ آوریل) گزارش دادند چین قصد دارد طرحی را منتشر کند که تولید کنندگان داخلی فولاد را ملزم می‌کند تا اطمینان حاصل کنند که حجم تولید در سال جاری از سطح سال ۲۰۲۲ فراتر نرود. باید توجه داشت که میزان تولید فولاد در سال ۲۰۲۲ در محدوده ۱.۰۱۸ میلیارد تن گزارش شده است. به گفته منابع خبری، اقدام کاهش حجم تولید محصولات فولادی چین در سال ۲۰۲۲ منعکس کننده نگرانی مقامات در مورد تقاضای ضعیف برای فولاد است، اما نیازی به کاهش شدید درصد‌های مشخصی ندارد.

منبع: آرتان پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده