تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۱۲
بازدید: ۷۰
کد خبر: ۳۰۰۹۳۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افزایش واردات سنگ آهن به چین

‌می‌متالز - با توجه به تقاضای قوی فولاد در چین که ناشی از بهبود اقتصادی این کشور می‌باشد، میزان واردات سنگ آهن به چین در ماه مارس افزایش یافت.

به گزارش می‌متالز، داده‌های منتشر شده در روز شنبه (۲۹ آوریل) نشان داد واردات سنگ آهن و کنسانتره چین در مارس ۲۰۲۳ به ۱۰۰.۲۳ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن و کنسانتره چین در مارس ۲۰۲۳ نسبت به مارس ۲۰۲۲ حدود ۱۴.۸ درصد رشد داشته است. همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد میزان واردات YTD به چین تا ماه مارس ۲۰۲۳ به ۲۹۴.۳۴ میلیون تن رسید که نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۹.۸ درصد رشد داشته است.

فعالان بازار در روز شنبه (۲۹ آوریل) اعلام کردند طبق گزارش رسانه‌های خارجی، واردات سنگ آهن و کنسانتره چین در ماه مارس افزایش یافت، زیرا انتظارات از تقاضای قوی فولاد ناشی از بهبود اقتصادی چین، فولادسازان را تشویق کرد تا محموله‌های بیشتری را رزرو کنند.

به نقل از چندین منبع خبری، بر اساس داده‌های منتشر شده از ردیابی کشتی Refinitiv، واردات سنگ آهن به چین در ماه مارس ۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت و به ۹۴.۱۷ میلیون تن رسید. این در حالی است که بررسی‌ها نشان می‌دهد حدود ۸۶ درصد از محموله‌های سنگ آهن وارد شده به چین در مارس ۲۰۲۳ از استرالیا و برزیل وارد شده است.

در این میان تحلیل گران بازار در روز شنبه (۲۹ آوریل) گزارش دادند میزان واردات سنگ آهن از هند به چین در ماه مارس ۲۰۲۳ به ۲.۶۸ میلیون تن رسید. این در حالی است که بررسی‌ها نشان می‌دهد میزان واردات سنگ آهن از هند به این کشور در مارس ۲۰۲۳ حدود ۸۴ درصد نسبت به مارس ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده