تاریخ: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۱۴
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۳۰۱۰۴۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان:

کارگران نمونه بارز کم‌توقعی و پرکاری هستند

‌می‌متالز - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: کارگران این مملکت نمونه بارز کم‌توقعی و پرکاری به‌خصوص در دوران کرونا بودند.

به گزارش می‌متالز، صمد یوسفی‌اصل صبح امروز (۱۱ اردیبهشت‌ماه) در همایش تجلیل از کارگران نمونه استان با بیان اینکه در ایام کرونا کارگران نه دورکاری کردند و نه مرخصی گرفتند، اظهار کرد: کارگران رونق اقتصادی کشور را پابرجا نگه داشتند و باید از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کرد.

وی افزود: کارگران قشر زحمت‌کشی هستند که چرخ اقتصادی کشور به دست آن‌ها در حال حرکت است و این در شرایطی است که آن‌ها کمترین توقع را داشته و تلاش خود باعث رونق اقتصادی کشور هستند.

در ادامه مراسم دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان، گفت: دستمزد کارگران متناسب نرخ تورم نبوده و مصوبه شورای عالی کار مطابق با تورم و سبد معیشت نیست و ما آن را قبول نداریم. البته کارفرمایان هم مثل کارگران از افزایش ۲۷ درصدی دستمزد‌ها راضی نیستند و دولت برای حل این مسئله باید تورم را کنترل کند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران، توجه به مسائل معیشتی، امنیت شغلی، مطالبات و اعتراضات صنفی بدون زدن انگ‌های سیاسی و نگاه ویژه دولت‌مردان به این قشر را خواستار شد.

اصغر نجاری با بیان اینکه نگاه ما صنفی است و در راستا و چارچوب قانونی مطالبات خود را درخواست می‌کنیم، در رابطه با مصوبه شورای‌عالی کار، مبنی بر انجام ترمیم مزدی برای کارگران، اضافه کرد: در این مسئله پایبندی به متن صریح قانون، ارجحیت داشت؛ کما اینکه تاکنون بار‌ها و بار‌ها اعمال خلاف قانون را که در حکم بدعتی جدید شاهد بودیم.

وی پیگیری حقوق را حق قانونی کارگران دانست و افزود: از مسئولان می‌خواهیم در چارچوب قانون به نمایندگان کارگران کمک کنند تا حقی از کارگران ضایع نشود.

نجاری با اشاره به اینکه تقدیر و ارجحیت به مقام کارگر صرفا نباید محدود به یک هفته باشد و این نگاه اجرایی و عملی باشد، ادامه داد: برخی افزایش دستمزد را عامل تورم می‌دانستند، اما در نرخ تورم سال گذشته مشخص شد افزایش دستمزد تنها ۳ درصد در تورم تاثیر داشت و این دستمزد کفاف معیشت کارگران را نمی‌دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده