تاریخ: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۲۰
بازدید: ۳۷
کد خبر: ۳۰۱۱۰۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار کرمان از مواضع خود کوتاه آمد

شرکت‌های بزرگ سهامدار دارند و چندان نمی‌شود در عملکردشان دخالت کرد

‌می‌متالز - اگر چه در جلسات پیشین شورای معادن استاندار بر ارائه گزارش عملکرد شرکت‌های بزرگ در شورای معادن تاکید کرده و خواسته بود تا مدیر یا نماینده تام‌الاختیار در این جلسات شرکت کند، اما او در شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی به نوعی از موضع خود کوتاه آمد و گفت چندان نمی‌شود در عملکرد شرکت‌های بزرگ دخالت کرد.

به گزارش می‌متالز به نقل از کرمان نو، استاندار کرمان در جلسه بررسی راهکار‌های تولید صادرات محور در اتاق بازرگانی با بیان اینکه شرکت‌های بزرگ سهامدار دارند و نمی‌توان چندان رویشان حساب باز کرد، گفت: شرکتی مثل گهرزمین، ۱۱هزار و ۷۰۰میلیارد تومان سود داشته که ۱۰هزار میلیاردش را بین سهامداران سود توزیع کرده است و عملا چیزی برای کار‌های توسعه‌ای در استان نمی‌ماند.

فداکار در همین رابطه، افزود: شرکت‌های بزرگ سهامدار دارند و خیلی هم نمی‌شود در عملکردشان دخالت کرد.

استاندار کرمان آب را بزرگترین مشکل تولید استان دانست و گفت: طبق بند ع تبصره ۸ وزارت نیرو مکلف است تا پایان خرداد ماه باز تخصیص برای استفاده از اب‌های نامتعارف اعلام کند. او در همین رابطه تشریح کرد: براساس این موضوع فرضا اگر واحدی ۱۰۰ لینر بر ثانیه اب داشته باشد، طبق این قانون ۶ تا یکسال مهلت دارد تا به سمت آب‌های نامتعارف رفته، والا بعد از مهلت قیمت تمام شده اب برایشان به تزای هر مترمکعب بسیار بالا خواهد رفت.

او در این جلسه مشکل تولید استان را فرهنگی دانست و اعلام کرد: به تولید کننده نگاه مثبتی نیست و برخی دستگاه‌ها عملا به واحد‌های تولیدی کمکی نمی‌کنند و باید با آموزش و کار‌های فرهنگی این مشکل را برطرف کرد.

به گفته نماینده دولت در استان، کرمان بیشتر واردات محور بوده تا صادرات محور و کمتر به بحث‌های صادراتی توجه شده است.

غضنفر آبادی، نماینده شرق استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه گرمازدگی محصول خرما را به میزان ۳۰ تا ۷۰ درصد محصول خشک می‌کند، گفت: باید در خصوص این موضوعات پیگیری شود چرا که برداشت این محصول و سختی‌هاش از بسیاری از محصولات مثل پسته سخت‌تر است.

منبع: کرمان نو

عناوین برگزیده