تاریخ: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۱۴
بازدید: ۱۳۰
کد خبر: ۳۰۰۹۸۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس سازمان صمت استان لرستان خبر داد؛

سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی ایمیدرو در لرستان

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) پارسال ۲ هزار میلیارد تومان در این استان سرمایه گذاری کرده است.

به گزارش می‌متالز، بهمن جعفری در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار داشت: این سرمایه گذاری در بخش‌هایی مانند کارخانه کاغذ از سنگ در الیگودرز، آهک هیدراته پلدختر، ایجاد زیرساخت و راه دسترسی به معادن و استیل کورد سلسله بوده است.

وی افزود: سال گذشته ۱۲ پروانه بهره برداری معادن در لرستان صادر، ۱۲ پروانه تمدید و چهار معدن مقیاس کوچک احیا شد و ۲۴۰ میلیارد تومان تسهیلات زنجیره تامین نیز پرداخت شده است.

رئیس سازمان صمت لرستان در خصوص عملکرد سال ۱۴۰۱ ستاد تسهیل لرستان نیز گفت: از مجموع ۴۱۴ مصوبه، ۳۰۷ مورد معادل ۷۴ درصد مصوبات عملیاتی شد، ۵۱ مورد اجرایی نشده است و مابقی نیز در حال انجام هستند که مغایرت مصوبات با برخی آیین نامه ها، مشکلات بانکی، عدم پیگیری متقاضی و مسایل مربوط به دستگاه‌های اجرایی از دلایل این امر به شمار می‌رود.

جعفری با اشاره به احیای ۲۳ واحد صنعتی لرستان در سال گذشته اضافه کرد: سه واحد صنعتی تملک شده توسط بانک‌ها در خرم آباد، دورود و بروجرد نیز به چرخه تولید بازگشت.

وی گفت: پارسال ۱۳۴ واحد صنعتی لرستان در راستای تامین نقدینگی و استفاده از تسهیلات رونق تولید با مبلغ ۸۴۰ میلیارد تومان به بانک‌های عامل استان معرفی و در این راستا ۷۲۲ میلیارد تومان به واحد‌های مشمول شرایط با حداقل پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد پرداخت شد.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده