تاریخ: ۰۸ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۱۳
بازدید: ۱۲۶
کد خبر: ۳۰۸۷۷۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

سرمایه‌گذاری یک هزار میلیاردی در کارخانه سیمان سفید ازنا

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت لرستان، حجم سرمایه‌گذاری سیمان سفید ازنا را یک هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: ۱۶ میلیون یورو تسهیلات ارزی پروژه بود که از طریق صندوق توسعه ملی پرداخت شده است.

به گزارش می‌متالز، بهمن جعفری عصر امروز در حاشیه بازدید استاندار از کارخانه سیمان سفید ازنا، اظهار کرد: عملیات اجرایی کارخانه سیمان سفید ازنا سال ۹۷ با ظرفیت تولید روزانه ۶۰۰ تن انواع سیمان سفید و سالانه ۲۲۰ هزار تن شروع شد.

وی با اشاره به اینکه وجود معادن در کنار خط تولید و نزدیکی به خط ریلی از مزیت‌های کارخانه سیمان سفید ازنا است، افزود: کارخانه سیمان سفید ازنا اولین کارخانه سیمان سفید غرب کشور و دومین کارخانه سیمان سفید بعد از مشهد به لحاظ تکنولوژی و ظرفیت است.

رییس سازمان صنعت لرستان گفت: نکته قابل توجه اینکه کارخانه سیمان سفید ازنا با توجه به اینکه فرایند زیست محیطی در خود مجموعه انجام می‌شود، اصلا آلودگی ندارد و صنعت سبز محسوب می‌شود.

جعفری حجم سرمایه‌گذاری پروژه را یک هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: ۱۶ و ۷ میلیون یورو تسهیلات ارزی پروژه بود که از طریق صندوق توسعه ملی پرداخت شده است.

وی اشتغال‌زایی پروژه را ۱۵۰ نفر عنوان کرد و گفت: این کارخانه که به دست مهندسین ایرانی احداث شده است، تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود.

رییس سازمان صنعت لرستان افزود: ۵۰ درصد تولید سیمان سفید ازنا با نگاه صادراتی و پنجاه درصد نیز با هدف تامین نیاز بازار داخلی تولید می‌شود.

جعفری گفت: کارخانه در زمینی به مساحت ۸۰ هکتار احداث شده که که ۵۰ هکتار آن اراضی ملی و ۳۰ هکتار را خود سرمایه‌گذار خریداری کرده است.

وی با اشاره به اینکه پروانه اکتشاف و گواهی کشف پروژه محدوده معدنی تا یک قرن ذخیره دارد، عنوان کرد: هشتاد درصد مواد معدنی مورد نیاز کارخانه سنگ و آهک است که در جوار خود کارخانه وجود دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده