تاریخ: ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۴۱
بازدید: ۱۲۳
کد خبر: ۲۹۲۸۶۸
سرویس خبر : صنایع کوچک
رئیس سازمان صمت لرستان:

طرح تولید کاغذ از سنگ الیگودرز تا ۸ ماه آینده افتتاح می‌شود

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: طرح تولید کاغذ از سنگ شهرستان الیگودرز شش تا هشت ماه آینده افتتاح می‌شود.

به گزارش می‌متالز، بهمن جعفری با اشاره به طرح تولید کاغذ از سنگ شهرستان الیگودرز، اظهار داشت: بخش ساختمانی این طرح تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه پنج میلیون دلار برای تأمین و خرید ماشین آلات مورد نیاز آن اختصاص پیدا کرده است، گفت: این طرح بر اساس برنامه زمان بندی شده، طرف شش تا هشت ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، عنوان کرد: این امر با توجه به ثبت سفارش و قرارداد‌هایی که با کمپانی خارجی منعقد شده، عملیاتی خواهد شد.

جعفری در ادامه با اشاره به سرمایه گذاری ایمیدرو در طرح آهک هیدراته شهرستان پلدختر، افزود: الان این طرح بالغ بر ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی، بیان داشت: ۸۸ درصد از ماشین آلات این پروژه در داخل کشور ساخته می‌شود و ۱۲ درصد نیز از کشور چین تأمین می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، افزود: این ماشین آلات ثبت سفارش و تأمین اعتبار شده‌اند و بر اساس برنامه زمان بندی، این پروژه نیز تا پایان شهریور ۱۴۰۲ به بهره برداری می‌رسد.

جعفری، حجم سرمایه گذاری این پروژه را بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در قالب سفر رئیس جمهور به استان نیز کمک‌های خوبی در حوزه برق رسانی، گاز رسانی و راه دسترسی به این پروژه اختصاص پیدا کرد.

وی، تاکید کرد: پروانه‌های اکتشاف و گواهی کشف لازم از معادن و ذخایر معدنی نیز برای معرفی به این واحد اخذ شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده