تاریخ: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۴۶
بازدید: ۳۰۳
کد خبر: ۲۹۲۰۱۰
سرویس خبر : صنایع کوچک
مدیرکل صمت استان لرستان عنوان کرد:

افتتاح کارخانه کاغذ سنگی الیگودرز در نیمه اول سال ۱۴۰۲/ معوقات کارگران نساجی بروجرد پرداخت شد

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان لرستان با بیان اینکه حجم سرمایه‌گذاری در کارخانه کاغذ از سنگ الیگودرز ۵ میلیون دلار است، از افتتاح فاز نخست این کارخانه در نیمه اول سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «بهمن جعفری» مدیرکل صمت استان لرستان درباره آخرین وضعیت کارخانه کاغذ از سنگ الیگودرز گفت: خوشبختانه شرکت «ایمیدرو» سال جاری بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان پروژه برای لرستان در دست اقدام دارد و کارخانه تولید کاغذ از سنگ در الیگودرز نیز یکی از این پروژه‌ها است.

وی با بیان اینکه ساخت کارخانه کاغذ الیگودرز از مصوبات دولت است، خاطرنشان کرد: در سال جاری با توجه به پیگیری‌های استاندار لرستان و توجه‌های ویژه رئیس هیات عامل ایمیدرو، تخصیص‌های لازم انجام شد.

مدیرکل صمت استان لرستان با اشاره به اینکه حجم سرمایه‌گذاری در کارخانه کاغذ از سنگ الیگودرز ۵ میلیون دلار است، تاکید کرد: اقدام لازم برای تامین اعتبار آن انجام شده و کمپانی سازنده ماشین‌آلات نیز مشخص شده است.

وی در ادامه یادآور شد: شرکت ایمیدرو مطابق اصل ۴۴ قانون اساسی «راسا» نمی‌تواند سرمایه‌گذاری کند و حتما باید با مشارکت بخش خصوصی این سرمایه‌گذاری انجام شود؛ اما وقتی طی سه مرحله فراخوان بخش خصوصی اعلام آمادگی نداشته باشد، براساس مجوز هیات دولت نسبت به سرمایه‌گذاری و احیای پروژه‌ها اقدام می‌شود که پروژه کاغذ از سنگ الیگودرز، ۱۰۰ درصدی از سرمایه‌گذاری ایمیدرو بوده است.

جعفری با بیان اینکه ۵ میلیون دلار اعتبار لازم برای کارخانه تامین شده و گشایش LC آن نیز صورت گرفته است، گفت: سفارش ماشین‌آلات کارخانه انجام شده و ۶ ماه زمان برای ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات و ۲ ماه نیز برای تاسیس آن‌ها زمان لازم است و پیش‌بینی می‌کنیم زمان بهره‌داری و افتتاح فاز نخست کارخانه نیمه اول ۱۴۰۲ باشد.

افتتاح کارخانه کاغذ سنگی الیگودرز در نیمه اول سال ۱۴۰۲/ معوقات کارگران نساجی بروجرد پرداخت شد

پرداخت معوقات کارگران نساجی بروجرد

از سوی دیگر، وی با بیان اینکه کارخانجات نساجی بروجرد از موفق‌ترین و بزرگترین کارخانجات تولیدی در لرستان است، خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۷۰ کارگر بیمه شده دارد و در جریان توسعه بخش دوزندگی آن تعداد ۱۰۰۰ نفر دیگر در این کارخانه مشغول به کار شده‌اند.

مدیرکل صمت استان لرستان با اشاره به پرداخت کامل بیمه و معوقات دی‌ماه کارگران این کارخانه گفت: این کارخانه هم‌اکنون فعال است و امروز ۲۲ تن تولید در واحد ریسندگی و ۵۵ هزار متر طول در بخش بافندگی تولید داشته است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده