تاریخ: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۹:۵۲
بازدید: ۱۲۵
کد خبر: ۲۹۰۹۵۵
سرویس خبر : صنایع کوچک

بازدید وزیر کار از کارخانه کاغذ بیستون تأمین

‌می‌متالز - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه استاندار کرمانشاه از صنایع کاغذ بسته‌بندی بیستون تأمین از شرکت‌های تابعه هلدینگ سلولزی تاپیکو (شستا) بازدید کرد.

به گزارش می‌متالز، «سیدصولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همراهی «محمدطیب صحرایی» استاندار کرمانشاه از صنایع کاغذ بسته‌بندی بیستون تأمین بازدید و آخرین وضعیت فعال‌سازی این کارخانه را بررسی کرد.

مهم‌ترین مشکل این کارخانه برای فعال‌سازی، تأمین نقدینگی و وجود معارض در اجرای خط انتقال برق ۶۳ کیلوولت است.

بر اساس این گزارش، شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) با بهره‌برداری رساندن و احداث کارخانه تولید کاغذ به ظرفیت سالانه ۷۵ هزار تُن انواع کاغذ بسته‌بندی شامل تست لاینر، وایت تاپ، کرافت لاینر و فلوتینگ می‌تواند سهم مهمی در تأمین مواد اولیه شرکت‌های کارتن‌سازی کشور و نیز اشتغال مستقیم برای ۲۱۴ نفر و غیرمستقیم برای حدود یک‌هزار نفر در منطقه محروم هرسین استان کرمانشاه به همراه داشته باشد.

استفاده از کاغذ باطله به عنوان مواد اولیه به جای چوب درختان، استفاده از سیستم تصفیه فاضلاب پیشرفته صنعتی جهت بازگشت مجدد ۶۰ درصد از آب مصرفی به چرخه تولید و همجواری با رودخانه گاماسیاب کرمانشاه این طرح را در قالب پروژه‌های دوستدار محیط زیست (صنعت سبز) کشور قرار داده است.

صنایع کاغذ بسته‌بندی بیستون تأمین از شرکت‌های تابعه هلدینگ سلولزی تاپیکو و شستا است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز پنج‌شنبه ۱۳ بهمن‌ماه با استقبال استاندار کرمانشاه برای افتتاح چند طرح ورزشی، صنعتی، بهداشتی و درمانی وارد این استان شد.

افتتاح مرکز فرهنگی-ورزشی پاسارگاد، افتتاح چند پروژه بهداشتی و درمانی، فعال‌سازی کارخانه نان صنعتی، حضور در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان از جمله برنامه‌های وزیر تعاون در سفر یک‌روزه به کرمانشاه بود.

منبع: خبرگزاری وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی

عناوین برگزیده