تاریخ: ۲۹ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۳۲
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۲۶۸۳۱۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت لرستان:

طرح توسعه شرکت ماشین‌سازی کیهان خرم‌آباد به بهره‌برداری می‌رسد

‌می‌متالز - مدیرکل سازمان صمت لرستان گفت: طی سال جاری فاز اول سیمان سفید ازنا، فاز انسانی داروسازی بایر افلاک، طرح توسعه کارخانجات نساجی بروجرد، طرح توسعه شرکت ماشین سازی کیهان خرم‌آباد به بهره‌برداری خواهند رسید.

به گزارش می‌متالز، بهمن جعفری، امروز چهارشنبه، ۲۹ تیرماه، در همایش روز ملی صنعت و معدن که در سالن جلسات اتاق بازرگانی لرستان برگزار شد، با اشاره به این‌که امسال در مراسمی که روز دهم تیرماه به مناسبت روز ملی صنعت و معدن برگزار شد، در بین ۶۰ واحد برتر کشور چهار واحد از لرستان حضور داشت، اظهار کرد: در ابتدای سال ۱۴۰۱ برنامه‌های تحولی توسط وزیر صمت به ادارات‌کل استان‌ها ابلاغ شد، ازجمله فعال‌سازی ظرفیت‌های تولیدی، پرداخت تسهیلات بانکی و صورتحساب‌های الکترونیکی، سامانه جامع نظارت و... و؛ که در راستای تحقق این برنامه‌ها کلیه ظرفیت سازمان به کار گرفته شده است.

وی ادامه داد: پرداخت تسهیلات از محل تبصره ۱۸، برگزاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، احصا آخرین وضعیت واحد‌های صنعتی و معدنی و طرح‌های نیمه تمام استان، ثبت اطلاعات واحد‌های صمعتی در سامانه جامع تجارت و اجرای فاز اول درج قیمت تولید کننده و مصرف کننده، تسریع در صدور مجوز‌های معدنی و صنعتی و تسریع در ثبت و سفارش کارگاه‌ها ازجمله فعالیت‌های صورت گرفته در این اداره‌کل است.

جعفری با اشاره به این‌که ما بعد از انقلاب پیشرفت‌های خوبی در زمینه سنگ‌های صنعتی و مصالح ساختمانی داشتیم، عنوان کرد: در حال حاضر ۱۷۰ معدن فعال در استان داریم که در زمینه ۱۸ نوع ماده معدنی کار می‌کنند و ۲۳۶ واحد سنگ‌بری با ظرفیت اسمی بالغ‌بر یک میلیون ۱۰۰ هزار تن در سال حدود ۵۰ درصد ظرفیت اسمی خود در حال فعالیت هستند.

مدیرکل سازمان صمت لرستان عنوان کرد: استان ما دارای ذخایر انبوه مواد معدنی است که اخیراً ذخایری از سنگ آهن در شهرستان الیگودرز کشف شده که پروانه بهره‌بردای از آن با ظرفیت ۱۰ هزار تُن در سال صادر شده است، با توجه به وجود ذخایر معدنی در استان امکان ایجاد واحد‌های فرآوری متناسب با این سنگ‌های معدنی در استان امکان پذیر است که سازمان صمت آمادگی کامل جهت هرگونه هماهنگی در این خصوص را دارد.

وی تصریح کرد: در چهار ماهه اول سال ۱۴۰۱ افزایش پنج و نیم برابری دریافت حقوق دولتی معادن نسبت به مدت مشابه سال قبل را داشتیم.

جعفری ادامه داد: یکی‌از اهداف اصلی تعیین شده در سال جاری در صنعت، معدن و تجارت تحقق اشتغال ۱۰ هزار نفری است که با توجه به ظرفیت‌ها تمام تلاش خود را جهت تحقق این امر می‌کنیم.

مدیرکل سازمان صمت لرستان بیان کرد: از دیگر برنامه‌های سازمان تکمیل تمام طرح‌های نیمه‌تمام بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی است که طی سال جاری فاز اول سیمان سفید ازنا، فاز انسانی داروسازی بایر افلاک، طرح توسعه کارخانجات نساجی بروجرد، طرح توسعه شرکت ماشین سازی کیهان خرم‌آباد به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی ادامه داد: همچنین آغاز عملیات اجرای طرح‌های جدیدی مانند فولاد صدر و تولید روغن‌های خوراکی را در استان خواهیم داشت.

جعفری تصریح کرد: در راستای توسعه صنعتی استان و با حمایت‌های همه‌جانبه استاندار، رایزنی‌هایی با هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ صورت گرفته که تعدادی از آن‌ها نسبت به سرمایه‌گذاری اقدام کرده و بقیه در حال بررسی طرح‌ها از نظر فنی، مالی و اقتصادی هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده