تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۵۰
بازدید: ۳۰۳
کد خبر: ۲۶۸۰۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سالانه ۱۰ هزار میلیارد سرمایه گذاری در لرستان ایجاد می‌شود

‌می‌متالز - رییس اتاق بازرگانی خرم‌آباد گفت: قرار است با اجرای طرح و پروژه مشترک با معاون اقتصادی استانداری و سازمان صمت لرستان سالانه ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید در حوزه صنعت و معدن در استان ایجاد کنیم.

به گزارش می‌متالز، حسین سلاحورزی در بزرگداشت روز صنعت و معدن با اشاره به اینکه کارکرد‌های چنین مراسمی تجلیل، تکریم و تشویق صنعتگران است، اظهار کرد:، اما در کنار تجلیل‌ها مرور برخی مشکلات پیش روی فعالان حوزه صنعت و معدن همچنین موانع توسعه سرمایه گذاری خالی از لطف نیست.

وی گفت: با وجود اینکه وزارت صمت برای بهبود کسب و کار همچنین ولت سیزدهم در مقررات زدایی و کاهش موانع پیش روی کسب و کار قدم‌هایی برداشته است، اما مالیات و تامین اجتماعی همچنان به عنوان عمده‌ترین چالش پیش روی فعالان اقتصادی ما هستند.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه در لرستان هم ظرف ۶۰ سال گذشته نرخ سرمایه‌گذاری و ضریب توسعه یافتگی صنعتی مناسب نیست، خاطرنشان کرد: بررسی مسایل و مشکلات واحد‌های استان و تسریع و مساعدت در روند تامین مالی و حمایت از طرح‌های صنعتی جدید ضروری است.

سلاحورزی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: به منظور معرفی و تعریف فرصت‌های سرمایه‌گذاری در سه سال باقیمانده دولت رییسی در لرستان طرح و پروژه‌ی را با معاون اقتصادی استانداری و سازمان صمت داریم.

وی گفت: طبق این طرح قراراست سالانه ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید در حوزه صنعت و معدن در لرستان ایجاد کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده