تاریخ: ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۹:۲۸
بازدید: ۱۵۴
کد خبر: ۲۷۱۸۵۱
سرویس خبر : صنایع کوچک

تملک ۶۸ واحد صنعتی لرستان از سوی بانک‌ها/ ۲۸۶ معدن استعلام منفی دارند

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه ۴۰ درصد از واحد‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی لرستان غیرفعال است، گفت: ۱۱ پروژه نزدیک به افتتاح این استان با عنایت مجلس و دولت می‌تواند تکمیل شود.

به گزارش می‌متالز، مصطفی طاهری در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی رئیس مجلس شورای اسلامی در لرستان با اشاره به اینکه چند هفته است که نقاط قوت و ضعف این استان را در حوزه‌های صنعت، معدن، پتروشیمی و آی‌سی‌تی دنبال می‌کنیم، اظهار داشت: از ۱۶ واحد در مدت سفرمان به لرستان بازدید کردیم؛ همچنین یک جلسه نیز با فعالان اقتصادی در حوزه صنعت، معدن و تجارت و یک جلسه نیز در حوزه صنایع‌دستی برگزار کردیم.

وی با اشاره به جمع‌بندی بازدید‌ها و جلسات در سه سرفصل، افزود: یکی از سرفصل‌هایی که نسبت به کشور بسیار شاخص بوده مربوط به احیای واحد‌های غیرفعال است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه میزان واحد‌های غیرفعال لرستان نسبت به کشور میزان شاخصی است، عنوان کرد: واحد‌های متعددی در این استان وجود دارد که به این روز دچار شده‌اند.

وی بیان کرد: یکی از واحد‌های غیرفعال لرستان ۱۰ هکتار سوله داشت، اما متوقف بود، همچنین واحدی وجود داشت که ۵۰ هکتار واحد در ۲۲۰ هکتار زمین ایجاد و نخ تولید می‌کرده، اما سال‌های سال متوقف مانده است.

طاهری با اشاره به پروژه‌هایی که بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و باید به سرعت به بهره‌برداری برسد، گفت: ۱۱ پروژه نزدیک به افتتاح در لرستان وجود دارد که دارای مشکلات اساسی نیست و با نگاه ویژه رئیس مجلس، کمیسیون و دولت می‌تواند تکمیل شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه ۲۸۶ معدن در لرستان از سوی دستگاه‌هایی مانند منابع طبیعی استعلام منفی دارد، تصریح کرد: همین امر مانع توسعه این استان شده‌است، اما باید با برنامه‌ریزی لازم زمینه فعال‌شدن این معادن فراهم شود.

طاهری با بیان اینکه ۴۰ درصد از مجموعه‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی لرستان غیرفعال و مابقی نیز با درصد کمی فعال است، اظهار داشت: سهم دانش بنیان‌ها در این استان خیلی پایین است.

وی با اشاره به تملک ۶۸ واحد صنعتی لرستان از سوی بانک‌ها، گفت: ایمیدرو ۱۴۰۰ میلیارد تومان پروژه در این استان دارد که باید سرعت پیشرفت آن‌ها افزایش یابد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده