تاریخ: ۱۳ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۳۰
بازدید: ۵۰
کد خبر: ۳۰۹۸۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پارسال ۲۳ واحد صنعتی لرستان احیا شد

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به احیای ۲۳ واحد صنعتی استان در سال گذشته، گفت: سال گذشته ۲۳ واحد به چرخه تولید بازگشت که از جمله آن‌ها می‌توان به خمیرمایه شهرستان دورود پس از ۱۰ سال تعطیلی و مجتمع فولاد خرم‌آباد در شهرک صنعتی شماره (۲) اشاره کرد.

به گزارش می‌متالز، بهمن جعفری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه سال گذشته پنج طرح با حضور استاندار لرستان و وزارت صمت در استان به بهره‌برداری رسید، عنوان کرد: طرح توسعه نساجی بروجرد، فولاد پاسارگاد بروجرد در زمینه تولید شمش فولادی، طرح توسعه شرکت داروسازی اکسیر در خصوص دارو‌های انسانی با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد تومان، راه‌اندازی واحد‌های تولیدی اتانل در شهرستان‌های خرم‌آباد و چگنی طرح‌هایی بودند که سال گذشته به بهره‌برداری رسیدند.

وی به عملیات اجرایی هفت طرح اثرگذار و پیشگام اقتصادی در لرستان نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته عملیات اجرایی فروآلیاژ الیگودرز با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی، فروسیلیس بروجرد، استیل کورد الشتر، طرح و توسعه شرکت ماشین‌سازی، آغاز عملیات اجرایی تولید کاغذ از سنگ در منطقه ویژه اقتصادی ازنا، فاز دوم شرکت صنایع غذایی گهر دورود با حجم سرمایه‌گذاری ۲۰۰۰ میلیارد تومان آغاز شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به احیای ۲۳ واحد صنعتی استان، بیان کرد: سال گذشته ۲۳ واحد به چرخه تولید بازگشت که از جمله آن‌ها می‌توان به خمیرمایه شهرستان دورود پس از ۱۰ سال تعطیلی و مجتمع فولاد خرم‌آباد در شهرک صنعتی شماره (۲) اشاره کرد.

به گفته جعفری در حوزه معدن و سرمایه‌گذاری‌های مربوط به آن بالغ بر سه میلیارد تومان برای زیرساخت‌ها و برق‌رسانی، اعتبار تامین شده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های معدنی مناسب در شهرستان‌های چگنی، الیگودرز، پل‌دختر و سلسله، گفت: سال گذشته ۱۲ پروانه بهره‌برداری معدن صادر شد، همچنین ۵ معدن احیا شد، علاوه بر این شاهد ساماندهی و تعیین همه محدوده‌های اکتشافی و دوره اکتشاف و ثبت آن‌ها در محدوده کاداستر بودیم.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت لرستان با اشاره به اینکه سیمان سفید ازنا به عنوان دومین کارخانه کشور به لحاظ ظرفیت محسوب می‌شود، گفت: فاز اول این طرح با حجم سرمایه‌گذاری ۱۰۰۰ میلیارد تومان و با ظرفیت اشتغال‌زایی ۱۵۰ نفر هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده