تاریخ: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۲۸
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۲۹۶۲۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تأمین مالی ۴۸ طرح و واحد صنعتی لرستان

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به جذب ۱۲۹ درصد تسهیلات ارزان‌قیمت از محل تبصره ۱۸ گفت: ۴۸ طرح و واحد صنعتی این استان از محل این تبصره تأمین مالی شد.

به گزارش می‌متالز، بهمن جعفری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اعتبارات رونق تولید از محل منابع داخلی بانک‌ها تأمین می‌شود، اظهار داشت: همه بانک‌ها بر اساس برنامه ششم توسعه موظف هستند ۴۰ درصد منابع داخلی خود را در سراسر کشور به بخش تولید اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه بانک‌های ملی و ملت همکاری خوبی را با سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان داشته‌اند، افزود: این بانک‌ها ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار تسهیلاتی به واحد‌های صنعتی این استان اختصاص دادند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به جذب ۱۲۹ درصد تسهیلات ارزان‌قیمت تبصره ۱۸، عنوان کرد: ۴۸ طرح و واحد صنعتی از محل این تبصره تأمین مالی شده و این اعتبار فقط به طرح‌های نیمه‌تمام و دارای ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی تعلق گرفت.

وی با بیان اینکه واحد‌های صنعتی با توجه به فرآیند آیین‌نامه باید برای استفاده از تأمین نقدینگی موردنیاز، فاقد چک برگشتی، بدهی معوق از سیستم بانکی، دارای شرایط احراز و افزایش ظرفیت تولید و تثبیت اشتغال باشند، بیان کرد: هزار و ۳۳۲ واحد صنعتی لرستان دارای پروانه بهره‌برداری است.

جعفری هزار و ۸۳ واحد از این تعداد فعال و غیرفعال است، گفت:۷۵۰ واحد صنعتی با ظرفیت بیش از ۵۰ درصد و ۲۳۳ واحد نیز با ظرفیت کمتر از ۵۰ واحد فعالیت دارند و ۲۱۶ واحد نیز تعطیل است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده