تاریخ: ۰۲ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۵۲
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۳۰۷۶۵۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

تصویب طرح مالیات بر سوداگری، کمک به رونق تولید است

‌می‌متالز - محمد باقری بناب بیان کرد: با اجرای طرح مالیات بر سوداگری به طور قطع سرمایه کشور به سمت و سوی تولید خواهد رفت. اجرای طرح مالیات بر سوداگری روی بنگاه‌های بزرگ اقتصادی بسیار تاثیرگذار است و برای حل مسائل و مشکلات بازار سرمایه و جذب سرمایه‌گذاری‌ها به سوی آن و هدایت سرمایه‌ها به سمت تولید، کارساز خواهد بود.

به گزارش می‌متالز، محمد باقری بناب عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه مجلس درصدد اجرای فوری طرح مالیات بر سوداگری در کشور است گفت: طرح مالیات بر سوداگری در بحث مربوط به جلوگیری از سفته‌بازی و سوداگری طلا، ارز، خودرو و مسکن اجرایی می‌شود.

به گفته این نماینده مجلس، با اجرای این طرح به طور قطع سرمایه کشور به سمت و سوی تولید خواهد رفت و با توجه به اینکه بورس جایگاه مهمی در اقتصاد و تولید کشور دارد، اجرای طرح مالیات بر سوداگری روی بنگاه‌های بزرگ اقتصادی بسیار تاثیرگذار است و برای حل مسائل و مشکلات بازار سرمایه و جذب سرمایه‌گذاری‌ها به سوی آن و هدایت سرمایه‌ها به سمت تولید کارساز خواهد بود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد که فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح برای مجلس بسیار مهم است و همه دستگاه‌های اجرایی کشور موظف هستند برای شفافیت بیشتر در معاملات و همچنین مکانیزم تشخیص بیشتر معاملات، زیرساخت‌های لازم برای طرح مورد نظر را فراهم کنند.

باقری بناب در ادامه با بیان اینکه مالیات بر سوداگری کمک حال بزرگی برای وضعیت اقتصادی کشور و بازار سرمایه است، خاطرنشان کرد: مجلس پیگیر تسریع در تصویب نهایی و اجرایی شدن این طرح است.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده