تاریخ: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۵۵
بازدید: ۱۸۱
کد خبر: ۲۹۸۵۷۱
‌استاندار سمنان:

به دنبال دانش‌بنیان کردن واحد‌های تولیدی هستیم

‌می‌متالز - استاندار سمنان با بیان اینکه خام فروشی مواد معدنی در این استان کمکی به اقتصاد نمی‌کند گفت: ما باید به دنبال دانش بنیان کردن واحد‌های تولیدی و صنایع مادر در سطح استان باشیم.

به گزارش می‌متالز، سیدمحمدرضا هاشمی ظهر امروز در نخستین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که در سالن یادگار امام (ره) برگزار شد اظهار داشت: یکی از مولفه‌های اصلی رشد اقتصادی افزایش بهره‌وری است که در راستای تحقق شعار سال، رونق تولید و همچنین افزایش بهره‌وری، باید از خام فروشی در معادن فاصله بگیریم.

وی گفت: استان سمنان یک استان معدنی است و ضرورت دارد تا زیرساخت‌ها در این حوزه برای توسعه فرآوری واحد‌های معدنی تامین شود.

استاندار سمنان افزود: در راستای تحقق شعار سال، آمار و اطلاعات واحد‌هایی که با تمام ظرفیت فعالیت ندارند احصاء تا برنامه ریزی‌ها برای افزایش ظرفیت و تقویت این واحد‌ها و در نهایت رشد تولید، در دستور کار قرار گیرد.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما باید به دنبال دانش بنیان کردن واحد‌های تولیدی و صنایع مادر در سطح استان باشیم.

وی تصریح کرد: بیش از ۲۸ درصد بیشتر از سقف تعهد شده در حوزه تسهیلات تبصره ۱۸ در سال گذشته در استان تسهیلات پرداخت شد که این میزان به ۸۴۰ میلیارد تومان رسید.

استانداری سمنان گفت: در بحث پرداخت تسهیلات به واحد‌های تولیدی در سال جاری نیز همچون گذشته، مؤلفه توسعه متوازن تسهیلات به صورت ویژه مَد نظر قرار گیرد تا ان‌شاالله بیش از پیش شاهد افزایش رضایتمندی مردم باشیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده