تاریخ: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۲۰
بازدید: ۲۳۴
کد خبر: ۲۰۳۰۰۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس اتاق بازرگانی لرستان:

موانع سرمایه گذاری در لرستان باید برطرف شود

‌می‌متالز - رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان گفت: موانع و مشکلات سرمایه گذاری بخش خصوصی در لرستان با هدف رونق اقتصادی باید برطرف شود.

به گزارش می‌متالز، حسین سلاح ورزی روز پنجشنبه در نشست هم‌اندیشی کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی لرستان اظهار داشت: امسال علاوه بر محدودیت‌های کرونایی و تاثیر آن بر سلامت، کسب و کار‌های اغلب حوزه‌ها دچار مشکل شد و طیف گسترده‌ای از مشاغل یا تعطیل یا مجبور به کاهش نیروی انسانی شدند.

وی اضافه کرد: امسال موضوع تشدید تحریم‌ها هم یک مساله جدی بود که از یک سمت به دلیل کاهش ارزش پول ملی و تورمی که به وجود آمد موجب شد جامعه به دلیل از دست دادن قدرت خرید دچار یک نوع افسردگی شود و از سوی دیگر فعالان اقتصادی هم با افزایش قیمت شدید مواد اولیه، قیمت ارز با محدودیت واردات مواجه شدند.

سلاح ورزی گفت: امیدواریم در سال جدید علاوه بر برطرف شدن مشکلات بیماری‌کرونا گشایش بین‌المللی هم صورت گیرد تا یک برنامه جدید توسعه فعالیت‌های اقتصادی در سطح استان را شاهد باشیم.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان اظهار کرد: سهم لرستان از سرزمین، جمعیت و منابع تقریباً حدود ۲ درصد می‌باشد که این سهم بدان معناست که بر اساس توزیع نرمال جایگاه لرستان باید در میانه جدول پارامتر‌های اقتصادی باشد.

سلاحورزی ادامه داد: باید درآمد سرانه مردم و نرخ بیکاری لرستان به اندازه متوسط کشور باشد، اما شاهد هستیم که نرخ بیکاری ۲برابر متوسط کشور است.

وی اضافه کرد: یک عقب ماندگی تاریخی در لرستان وجود دارد و هیچ دولتی هم نمی‌تواند ظرف ۲ یا سه سال آن را تغییر دهد چرا که منابع کافی برای آن وجود ندارد.

وی گفت: اگر در لرستان ظرف چهار سال آینده سالیانه ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار جدید بابت سرمایه‌گذاری تخصیص یابد شاید پس از چهار سال تغییراتی رخ دهد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) لرستان

عناوین برگزیده