تاریخ: ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۵۹
بازدید: ۲۱۸
کد خبر: ۲۵۴۳۷۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

سیمان سفید ازنا به بهره برداری نزدیک می‌شود/ شور و ترش سرمایه گذاری در دلفان

‌می‌متالز - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان از نزدیک شدن گره گشایی از سیمان سفید ازنا خبر داد.

به گزارش می‌متالز، دکتر سیروس ابراهیمی با اشاره به تسریع در رفع مشکلات بانکی سیمان سفید ازنا در تهران، گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته با بانک پاسارگاد در صورت رفع مشکلات بانکی سیمان سفید ازنا فاز اول این واحد تولیدی دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: ادامه گفتگو‌ها در جهت رفع معضلات بانکی سیمان سفید ازنا فردا در محل این بانک در تهران انجام می‌گیرد که امیدواریم این سرمایه گذاری بزرگ کام مردم ازنا را در لرستان شیرین کند و موجب اشتغالزایی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان همچنین از مذاکره جهت واگذاری پروژه بزرگ پرورش ماهی در سپیدشت خبر داد و گفت: در دیدار با رییس سازمان شیلات و معاونین وزیر جهاد کشاورزی راه‌های این واگذاری بررسی گردید.

ابراهیمی تصریح کرد: این واگذاری یا در قالب ماده ۲۷ انجام می‌گیرد و یا بنا واستخر‌های ایجادی به بخش خصوصی واگذار وعرصه نیز بصورت اجاره در اختیار همان سرمایه گذار قرار میگیرد که در صورت واگذاری بزودی شاهد در مدار تولید قرار گرفتن آن خواهیم بود.

جذب سرمایه گذار بزرگ در زمینه صادرات ترشیجات و شوریجات شهرستان دلفان از دیگر نکات مثبت دیدار‌های معاون اقتصادی لرستان در تهران بود.

ابراهیمی امروز با مدیرعامل شرکت تعاونی توسعه مکران یکی از شرکت‌های موفق دیدار و زمینه‌های همکاری و سرمایه گذاری این شرکت در شهرستان دلفان رد و بدل شد.

معاون اقتصادی استانداری گفت: در این دیدار مقرر شد تا تیم بررسی و کارشناسی این شرکت در استان حضور یافته تا نسبت به مکان یابی، جانمایی جهت ایجاد پایانه صادراتی استان اقدام و سرمایه گذار قول مساعد داده است که در جهت پایانه‌ای در خور شان استان اقدام کند.

وی افزود: این شرکت علاوه بر این آمادگی خود را جهت بسته بندی حبوبات، گوشت قرمز، پرورش ماهی و …اعلام کرده است.

ابراهیمی با بیان اینکه شرکت سرمایه گذاری توسعه مکران می‌تواند نقش بسزایی در امر اشتغالزایی در شهرستان دلفان ایفا کند، گفت: یکی از ایده‌های نو این شرکت ایجاد حوضچه‌های خانگی پرورش ماهی است که با هزینه شرکت ایجاد و بازار صادرات ماهی‌های پرورشی نیز از سوی خود شرکت تامین خواهند شد.

تیم اقتصادی استاندار در سفر چند روزه خود به تهران علاوه بر دیدار با مدیران عامل بانک‌ها جهت رفع مشکلات مالی واحد‌های تولیدی در استان با سرمایه گذاران متعدد جهت سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف در لرستان دیدار خواهند کرد که ماحصل مابقی دیدار‌ها اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: پایگاه خبری تمدن لر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده