تاریخ: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۴۶
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۳۰۰۴۳۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رحیمی مظفری خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی راه دسترسی به معادن خاک رس شهرستان کوار

‌می‌متالز - نماینده مردم کوار، سروستان و خرامه در مجلس از آغاز آیین عملیات اجرایی احداث راه دسترسی به معادن خاک رس شهرستان کوار خبر داد.

به گزارش می‌متالز، عبدالعلی رحیمی مظفری عنوان کرد: اجرای این پروژه از سال ۱۳۹۹ مطرح و در همان سال بازدیدها، بررسی‌ها و مطالعات اولیه آن انجام شد و اعتبار نهایی پروژه نیز در سفر ریاست جمهوری به استان فارس مصوب شد.

رحیمی مظفری افزود: دو محور اچ مانند اتصال این مسیر‌ها و ضلع جنوبی از سمت طسوج به روستا‌های محمودآباد را سازمان راهداری وابسته به وزرات راه و شهرسازی به طول تقریبی ۱۲ کیلومتر انجام می‌دهد و ضلع شمالی طسوج و محمودآباد را شرکت ایمیدرو وابسته به وزارت صمت به طول تقریبی ۱۲ کیلومتر اجرا می‌کند.

وی، ادامه داد: کلیات پروژه اتصال ضلع شمالی این مسیر به جاده شیراز_جهرم به همراه یک زیرگذر در ورودی مظفری نیز توسط سازمان راه و شهرسازی در شورای ترافیک استان مشخص شده و بزودی مناقصه آن برگزار می‌شود تا این دو پروژه به طور همزمان اجرا شود.

رحیمی مظفری همچنین از اجرای پروژه تقاطع جنوبی و پل تبادل در جاده ورودی به طسوج خبر داد و گفت: این پروژه نیز توسط شرکت توسعه زیرساخت راه‌های کل کشور انجام می‌شود و با انتخاب پیمانکار در اردیبهشت ماه، عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی افزود: این تقاطع‌ها با اعتبار بیش از ۱۱۰۰ میلیارد ریال به طور مشترک توسط وزارت راه و شهرسازی و ایمیدرو به نمایندگی از وزارت صمت اجرا می‌شود.

نماینده مردم کوار، سروستان و خرامه در مجلس شورای اسلامی همچنین از احداث جاده کوهنجان به کوار خبر داد و گفت: این پروژه با پیگیری‌های مستمر در پیوست یک بودجه کل کشور قرار گرفته و پیمانکار انتخاب شده و بزودی عملیات اجرایی آغاز می‌شود و با اجرای این پروژه حدود ۸۰ کیلومتر کاهش مسیر خواهیم داشت که علاوه بر تکمیل رینگ کمربندی جنوب شیراز و تهسیل رفت و آمد مردم، جابجایی محصولات و مواد اولیه صنعتی نیز با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

رحیمی مظفری با اشاره به اینکه پروژه جاده خرامه به نی ریز نیز در دست اجرا است، ضمن تشکر از وزارت راه و شهرسازی، وزارت صمت و شرکت ایمیدرو، گفت: جاده کوار به هورباف، هورباف به اکبرآباد، اکبرآباد به کوار، جاده فرمشگان به کوار و جاده کوهنجان به کوار از دیگر پروژه‌های در دست پیگیری و اجرا است.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده