به گزارش میمتالز، او در ا دامه به سرعت رشد تحولات فناورانه در کنار توجه ویژه به حوزه خدمات اشاره کرد و افزود: در محیط کسبوکار دنیا شاهد تحولات چشمگیری هستیم و لازم است در ایران نیز هم راستا با این تغییرات حرکت کنیم. در این بین شاهد تاثیرات هوش مصنوعی بر محیط و ساختار بازارها هستیم و این مسائل باید از سوی مشاوران کسبوکار مورد توجه باشد.
به اعتقاد چاغروند، یکی از اصول بقا، رشد و تعالی سازمانها، تمرکز بر تحو لات فناورانه است و باید به سمت اقتصاد هوشمند و دیجیتال حرکت کنیم. در این مسیر لازم است، حکمرانی دیجیتال، تقویت تاب آوری دیجیتال و حرکت به سمت ساختارها و فرآیندهای داده محور را پایه فعالیتهای خود در شرکتها و سازمانها قرار دهیم. آذر صائمیان، نایب رئیس کانون شبکه مشاوران مدیریت و مهندسی ایران نیز با نگاهی به دستاوردهای کانون طی سالهای اخیر، از آغاز به فعالیت فدراسیون مدیریت و مشاوران کسبوکار ایران خبر داد. براساس اظهارات او دنیای مشاوره در حال تغییر است و باید خود را با مبانی بنیادی این تحولات تجهیز کنیم.
امیر سیاح، رئیس مرکز مطالعات، پایش و بهبود فضای کسبوکار وزارت اقتصاد به حقوق هر فردی که قصد حضور در هر کسبوکاری را دارد اشاره و تصریح کرد: سعی شده این حقوق در درگاه ملی مجوزها پاسخ داده شود. به این ترتیب که از زمان درخواست مجوز تا انتهای مسیر با متقاضی همراه است. او هدف از سیستمی کردن این فرآیند را تسهیل، شفافیت و از بین بردن رویههای زائد برای شروع کسبوکار عنوان کرد. سیاح طراحی فضای مشاوره به کسبوکارها و تالارهای گفتگو در این درگاه را یک پروژ ه در دست اجرا دانست و گفت: به دنبال آن هستیم که محیطی شکل بگیرد تا هر فردی پیش از ورود به فعالیت موردنظر، اطلاعات لازم را دریافت کند و حتی امکان گفتگو با فعالان آن بخش را داشته باشد.
جعفر مرعشی، بنیانگذار کانون شبکه مشاوران مدیریت و مهندسی ایران، از اتاقهای سه گانه به عنوان مشاوران سهقوه یاد کرد که در این جایگاه دارای اقتدار هستند و در چارچوب قانون باید پیشنهادهای کارشناسی خود را در اختیار هر سه قوه قرار دهند.
او تاکید کرد: اقتصاد امروز ایران به چاره بنیادین نیاز دارد و باید تعارفات را کنار گذاشته و قوانین را بازنگری کنیم. در شرایط کنونی راهی جز این نداریم که عقلانیت را ملاک عمل قرار دهیم و تغییرات پایهای در روند حرکت اقتصاد کشور ایجاد کنیم.
منبع: دنیای اقتصاد