تاریخ: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۰۸
بازدید: ۱۲۲
کد خبر: ۳۰۲۷۲۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت البرز:

شفاف‌سازی گردش کالا زمینه‌ساز کاهش جدی قاچاق است

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: افزایش نظارت‌ها و شفاف‌سازی گردش کالا اقدامی عملی در راستای حمایت از رشد تولید و زمینه‌ساز کاهش جدی قاچاق است.

به گزارش می‌متالز، رامین ربیعی بعد از ظهر پنجشنبه در دومین جلسه کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر شفاف سازی گردش کالا در سطح عرضه که در محل اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه که با هدف افزایش شفافیت در روند گردش کالا در سطح تولید و عرضه شکل گرفت مقرر شد، شرکت شهرک‌های صنعتی البرز فهرست واحد‌های تولیدی فعال و غیرفعال مستقر در شهرک‌های صنعتی را برای نظارت تهیه و اعلام کند.

وی بیان کرد: در همین چارچوب همچنین اداره کل جهادکشاورزی مکلف شد فهرست واحد‌های فعال، نیمه فعال و غیرفعال (اعم از مرغداری‌ها و سایر واحد‌های دامداری) را برای افزایش نظارت‌ها تهیه و ارائه کند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد، گشت‌های مشترک بازرسی با حضور نمایندگان پلیس امنیت اقتصادی، معاونت نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز و تعزیرات حکومتی، برقرار و بر واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی و سایر واحد‌های حوزه کشاورزی نظارت دقیقی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: افزایش نظارت‌ها و شفاف‌سازی گردش کالا اقدامی عملی در راستای حمایت از رشد تولید و زمینه‌ساز کاهش جدی دغدغه تولیدکنندگان در ورود غیرقانونی کالا‌های قاچاق به سطح عرضه و بازار است.

ربیعی تصریح کرد: بر کسی پوشیده نیست که یکی از اولویت‌های افزایش توان تولیدی کشور، اقدام مناسب در جلوگیری از ورود کالا‌های غیرقانونی است که به عنوان رقیب تولیدات داخلی در سطح عرضه، مانع جدی رشد تولید به شمار می‌آیند.

گفتنی است؛ در این جلسه نمایندگان پلیس امنیت اقتصادی، معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی، شرکت شهرک‌های صنعتی استان، کمیسیون مبارزه با کالای قاچاق استان و اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده