تاریخ: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۴۰
بازدید: ۱۲۶
کد خبر: ۳۰۱۸۷۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی مطرح کرد؛

تصویب یک هزار و ۶۲۹ مصوبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان/ ۶۶ درصد از مصوبات اجرایی شده است

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی اعلام کرد که از سال ۱۴۰۰ تاکنون، یک هزار و ۶۲۹ مصوبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، در راستای مرتفع ساختن مشکلات و موانع موجود در واحد‌های تولیدی صنعتی استان به تصویب رسیده است.

به گزارش می‌متالز، در شصت و هشتمین یکشنبه حمایت از تولید «محمدصادق معتمدیان» استاندار آذربایجان‌غربی به همراه برخی مدیران کل دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط و بانک‌های عامل، از ۲ واحد تولیدی صنعتی خوراک دام و طیور زنجیره پروتئین سالم و واحد تولیدی جیران محور امین تولید کننده انواع قطعات زیربندی کفی تریلر و اکسل عقب تریلر بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات آن‌ها قرار گرفتند.

نخستین واحدی که مورد بازدید استاندار، معاون امور هماهنگی استاندار، مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل استان قرار گرفت، واحد تولیدی صنعتی تولیدی صنعتی خوراک دام و طیور زنجیره پروتئین سالم ارومیه بود. این واحد در سال ۱۳۹۹ در زمینی به مساحت ۸ هزار و ۸۰۰ مترمربع در ناحیه صنعتی کریم‌آباد ارومیه جهت تولید دان آماده طیور و با ایجاد اشتغال مستقیم برای ۵۳ نفر راه اندازی شد. این واحد در راستای افزایش تولید و توسعه خود نیازمند حمایت‌های فنی و مالی بوده که در این بازدید با دستور مقام عالی استان مقرر شد نسبت به تأمین نیاز‌های این واحد اقدامات لازم صورت پذیرد.

واحد صنعتی جیران محور امین ارومیه دومین واحد تولیدی صنعتی بود که مورد بازدید استاندار و اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قرار گرفت. این واحد صنعتی از سال ۱۴۰۱ در زمینی به مساحت ۴ هزار و ۴۰۰ مترمربع جهت تولید انواع قطعات زیربندی کفی تریلر و اکسل عقب تریلر با اشتغال‌زایی مستقیم برای ۴۰ نفر احداث و راه‌اندازی شد. این واحد برای توسعه واحد تولیدی خود و افزایش تولید محصولات نیازمند افزایش توان برق، منابع مالی از سوی بانک‌های عامل بوده که نسبت به رفع موانع موجود در این واحد با دستور مستقیم معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی تصمیماتی در حین بازدید اتخاذ شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌غربی درحاشیه این بازدید گفت: تاکنون ۶۶ درصد مصوبات بازدید‌ها در یکشنبه‌های حمایت از تولید در این استان، محقق شده است.

در ادامه، برای بررسی وضعیت مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان و مصوبات بازدید یکشنبه‌های حمایت از تولید در حوزه استاندار جلسه پیگیری مصوبات برگزار شد که معتمدیان، استاندار آذربایجان‌غربی در این جلسه اظهار کرد: اجرای مصوبات یکشنبه‌های تولید باید زمان مشخصی داشته باشند و از سوی دستگاه مربوطه مستمر پیگیری شود و متولی پیگیری مصوبات یکشنبه‌های تولید در هر دستگاه باید مشخص شود.

وی با تاکید بر رعایت نظم در پیگیری و اجرای مصوبات گفت: در این مسئله هیچ کوتاهی و پاس کاری مسئولان قابل قبول نیست و با افردی که سهل انگاری کنند به شدت برخورد خواهد شد.

استاندار آذربایجان‌غربی همچنین در راستای تسریع در پیگیری مصوبات یکشنبه‌های تولید، از تشکیل دبیرخانه پیگیری یکشنبه‌های تولید در استانداری آذربایجان‌غربی خبر داد.

در این جلسه «عبدالحمید سرتیپی» مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی اظهار کرد: یکشنبه‌های تولید به‌صورت کلی از سال ۱۴۰۰ تاکنون، ۵۱۲ مصوبه داشته که از این تعداد ۲۸۶ مصوبه یعنی حدود ۵۶ درصد از مصوبات اجرایی شده است.

وی افزود: از سال ۱۴۰۰ تاکنون، یک هزار و ۶۲۹ مصوبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، در راستای مرتفع ساختن مشکلات و موانع موجود در واحد‌های تولیدی صنعتی استان به تصویب رسیده است.

مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی اضافه کرد: ۹۵۹ مورد از این مصوبات اجرایی شده، ۴۲۱ مورد در دست بررسی بوده و ۱۷۸ مورد از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط اجرایی شده است، ولی متقاضی اقدامی در این خصوص انجام نداده و همچنین ۷۱ مصوبه نیز دارای محدودیت قانونی برای اجرا است.

تصویب یک هزار و ۶۲۹ مصوبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان/ ۶۶ درصد از مصوبات اجرایی شده است

تقدیر و تشکر معاون وزیر صمت وزارت صمت از مدیرکل صمت آذربایجان‌غربی

«محمدمهدی برادران «معاون وزیر صمت و رئیس ستاد هماهنگی مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی وزارت صمت، از «عبدالحمید سرتیپی» مدیرکل صمت استان آذربایجان غربی به پاس سعی و تلاش‌های صادقانه و مشارکت فعال در پیشبرد اهداف و برنامه‌های «حمایت از تولید، پیشگیری و مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی» تقدیر و تشکر کرد.

دربخشی از این پیام تقدیر آمده است: «رضایت پروردگار متعال و آرامش وجدان که نتیجه خدمت صادقانه و خالصانه است، خود بهترین و ارزشمندترین تشکر و قدردانی است، لیکن به مصداق حدیث شریف (من لم یشکرالمخلوق لم یشکرالخالق) از شما به پاس سعی و تلاش‌های صادقانه و مشارکت فعال در پیشبرد اهداف و برنامه‌های حمایت از تولید، پیشگیری و مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی، تقدیر و تشکر می‌نمایم.

امید است در ظل عنایات حضرت حق و توجهات امام عصر (عج) در جهت اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی و تحقق منویات مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) موفق و سربلند باشید.»

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده