تاریخ: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۳۶
بازدید: ۸۱
کد خبر: ۳۰۱۸۶۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان فارس مطرح کرد؛

ضرورت تعیین تکلیف واحد‌های تولیدی و صنعتی فارس/ شناسایی ۳۷ نوع ماده معدنی در استان

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان فارس بر ضرورت تعیین تکلیف بنگاه‌های اقتصادی و واحد‌های تولیدی و صنعتی سطح استان تاکید کرد.

به گزارش می‌متالز، «حمیدرضا ایزدی» مدیرکل صمت استان فارس با تاکید بر اینکه مسائل، مشکلات و چالش‌های بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی را در جلسات میز خدمت، کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید و همچنین دیگر کارگروه‌های تخصصی و جلسات اقتصادی تا حصول نتیجه پیگیری می‌کنیم، گفت: به‌منظور تداوم فعالیت واحد‌های تولیدی و ضرورت تعیین تکلیف واحد‌های تولیدی و صنعتی در سراسر استان، تسهیل و تسریع در روند کار سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف اقتصادی و تولیدی در اولویت برنامه کاری اداره صمت استان است.

وی افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرستان سپیدان در تولید محصولات باغی و زارعی و شرایط خوب گردشگری نیز مشارکت بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذار از مهمترین فاکتور‌های لازم برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی در ارتقای اشتغال و تولید محصولات باکیفیت و مرغوب با ایجاد واحد‌های تولیدی بزرگ و صادرات محور است.

مدیرکل صمت استان فارس با بیان اینکه در پانصد و پنجمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه احیاء واحد‌های تولیدی راکد و نیمه فعال استان موضوعات ۳۷ بنگاه اقتصادی بررسی شد، ادامه داد: این واحد‌ها در زمینه تولید تخم مرغ، خدمات (شهرک صنعتی دارویی بیضا)، تجهیزات مخابراتی، گاز‌های صنعتی و سازه‌های فلزی، سبدسازی، درب و پنجره دوجداره، انواع جعبه و محفظه پلاستیکی و ... فعالیت می‌کنند که درخواست‌های آن‌ها در خصوص تامین آب مورد نیاز، ترخیص کالا، تعیین تکلیف بدهی، اخذ تسهیلات، در این نشست مطرح شد که به‌صورت کارشناسی موارد بررسی، اتحاذ تصمیم و مصوبات لازم صورت پذیرفته است.

وی با تاکید بر ضرورت تدوین برنامه عملیاتی و راهبردی تحقق شعار سال با رویکرد تحولی مجموعه فعالیت‌های اقتصادی، تولیدی و توسعه‌ای استان اضافه کرد: استمرار تلاش برای توسعه کمی و کیفی تولید و خدمات، بهره‌مندی و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های درونی استان و توجه به فراهم کردن زیرساخت‌ها در صنعت نیز در این نشست بررسی و شناخت نقاط قوت و ضعف توام باهمکاری و هم‌افزایی سایر دستگاه‌ها از جمله اقدامات مهم، موثر و مطلوب در رشد تولید و سرمایه‌گذاری استان است.

ایزدی با اشاره به اینکه بخش خصوصی در رونق بخشی تولید و اقتصاد نیز نقش و تاثیر مستقیم دارد، افزود: در این راستا ورود جدی‌تر بخش خصوصی، کارآفرینان، تولیدکنندگان و صادرکنندگان با هدایت و حمایت صاحب‌نظران، دانشگاهیان، محققین و پژوهشگران این حوزه آثار بسیار مثبت و چشم‌گیری را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری در بخش معدن مبتنی بر توسعه و ایجاد صنایع معدنی است، تاکید کرد: زیربنای توسعه معدن و صنایع معدنی اکتشاف بوده و در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است.

مدیرکل صمت استان فارس با اشاره به اینکه در استان فارس اکتشاف معادن در حال پیگیری است، یادآور شد: اکتشافات جدید در استان تاکید بر کشف معادن فلزی است که امیدواریم با کشف معادن خوب زمینه جذب سرمایه‌گذاران برای راه‌اندازی صنایع پایین دستی بخش معدن فراهم شود.

وی با بیان اینکه ۳۷ نوع ماده معدنی در استان شناسایی شده، خاطرنشان کرد: از این میزان ۲۳ نوع ماده معدنی در حال برداشت است.

ایزدی همچنین گفت: در حال حاضر ۶۹۵ پروانه بهره‌برداری، ۱۴۲ گواهی کشف، ۲۹۹ پروانه اکتشاف در استان صادر شده و با استخراج ۵۳ میلیون تن در سال، بیش از ۹ هزار شغل ایجاد کرده است.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده