تاریخ: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۲۷
بازدید: ۷۶
کد خبر: ۳۰۱۵۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل استان صمت گیلان مطرح کرد؛

تحقق ۱۶ هزار اشتغال در حوزه صنعت و معدن گیلان/ صدور ۲۰۱ جواز تاسیس و ۱۸۷ پروانه بهره‌برداری در استان

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان گیلان اعلام کرد بر اساس آمار ثبت شده در سامانه رصد استان، سال گذشته ۱۶ هزار شغل جدید درحوزه صمت محقق شده است.

به گزارش می‌متالز، «تیمور پورحیدری» مدیرکل صمت استان گیلان، ضمن بیان مطلب فوق گفت: ر اساس آمار ثبت شده در سامانه رصد استان، سال گذشته ۱۶ هزار شغل جدید درحوزه صمت محقق شده است. البته این اشتغال بیش از تعهد این اداره کل بوده که به همت کارآفرینان و فعالان سختکوش عرصه تولید و تجارت محقق شه است.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۲۰۱ جواز تاسیس و ۱۸۷ پروانه بهره‌برداری صنعتی در گیلان صادر شد، اضافه کرد: همچنین تراز مثبت سرمایه‌گذاری در حوزه‌های متنوع صنعتی نیز موجب شد زمینه اشتغال بیش از چهار هزار ۱۱۵ نفر به‌صورت مستقیم در کارخانجات استان فراهم شده و در سامانه رصد اشتغال کد ملی شاغلین توسط کارفرمایان ثبت شود.

مدیرکل صمت استان گیلان با تشریح فعالیت و تکاپوی مناسب صنوف در قالب اقتصاد خرد اضافه کرد: طبق اعلام سامانه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رصد و پایش میدانی فعالیت‌های صنفی، بیش از ۱۲ هزار و ۶۸۹ مورد پروانه کسب جدید نیز صادر شده که موجب شد تا علاقمندان به فعالیت‌های صنفی و خدماتی به‌طور مستقیم به فعالیت مشغول شوند.

وی تحقق این امر را مرهون همت کارآفرینان و فعالان عرصه تولید و تجارت دانست و تاکید کرد: همت والای فعالان عرصه تولید و تجارت در ایجاد اشتغال با وجود فشار‌های اقتصادی و تنش آفرینی‌های اجتماعی دشمنان توانست فضای کسب و کار در بخش صنعتی و صنفی گیلان را رونق دهد.

پورحیدری در خاتمه اشتغال آفرینی توسط سرمایه‌گذاران حوزه تولید و تجارت را مایه مباهات و نیاز ضروری این مرز و بوم دانست.

گیلان سه هزار واحد تولیدی و صنعتی و ۸۵ هزار نیروی انسانی شاغل در واحد‌های صنعتی، ۱۵۵ هزار نفر در حوزه صنفی و خدمات مرتبط، ۸۳۱ نفر در حوزه بازرگانی خارجی و هزار و ۷۰۰ نیروی کار در معادن استان دارد.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده