تاریخ: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۳۰
بازدید: ۶۰
کد خبر: ۳۰۱۳۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سازمان بسیج صنعت و معدن از طرح‌های اشتغالزا در خوزستان حمایت می‌کند

‌می‌متالز - رییس سازمان بسیج صنعت و معدن خوزستان با بیان اینکه تلاش برای رونق اقتصادی و اشتغالزایی در استان به طور جدی در حال پیگیری است گفت: از طرح‌هایی که می‌توانند در اشتغالزایی جوانان بومی تاثیر گذار باشند حمایت جدی ویژه می‌شود.

به گزارش می‌متالز، نادر زاهدی نیا سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت توجه ویژه به صنایع و معادن خوزستان برای رشد اقتصادی و اشتغالزایی بیان کرد: این بخش تاثیر بسزایی در رونق اقتصادی استان و ایجاد اشتغالزایی جوانان بومی خواهد شد.

وی افزود: اقداماتی همچون موانع زدایی، بررسی مسایل و مشکلات حوزه تولید و اشتغال به صورت کارشناسی و پیگیری در راستای کاهش مشکلات بیکاری در استان خوزستان انجام می‌گیرد.

رییس سازمان بسیج صنعت و معدن خوزستان با اشاره به دغدغه رییس جمهور در خصوص مشکلات اشتغال در خوزستان اظهار داشت: در سفر اخیر آیت الله رئیسی به خوزستان، مهمترین دغدغه رییس جمهور و هیات دولت مباحث اقتصادی و اشتغال بود که در همین راستا هیات دولت از نمایشگاه احیای واحد‌های صنعتی استان نیز بازدید کردند و موانع و راهکار‌های لازم در این بخش به رییس جمهور ارائه شد.

زاهدی نیا افزود: این سازمان در کنار اداره کل صمت با کار جهادی و حمایت از واحد‌های صنعتی در جهت رونق تولید و ایجاد اشتغال گام بر می‌دارد.

رییس سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان خوزستان همچنین خاطرنشان کرد: یکی از شرکت‌هایی که در استان به دنبال رفع مشکلات آن هستیم، پالایشگاه غلات و شرکت گلوکزان خوزستان است که ۴۰۰ نفر را به‌صورت مستقیم و یکهزار و ۲۰۰ نفر را به‌صورت غیر مستقیم تحت پوشش و اشتغال قرار می‌دهد، به همین منظور به دنبال رفع موانع و مشکلات این پالایشگاه برای برگشت به حالت تولید و ایجاد اشتغال آن هستیم.

خوزستان به عنوان یک استان صنعتی طبق آخرین آمار اعلام شده سومین استان کشور در میزان نرخ بیکاری است.

در استان ۲ هزار واحد تولیدی فعالیت دارد.

منبع: تلبناک خوزستان

عناوین برگزیده