تاریخ: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۰۲
بازدید: ۳۴۴
کد خبر: ۳۰۳۵۹۶
سرویس خبر : اجتماعی
در دهمین دوره جشنواره ستارگان روابط عمومی انجام شد:

روابط عمومی ایمیدرو؛ برنده ۲ نشان «ستاره مدیریت» و «ستاره ملی»

روابط عمومی ایمیدرو؛ برنده ۲ نشان «ستاره مدیریت» و «ستاره ملی»
‌می‌متالز - روابط عمومی ایمیدرو، برنده ۲ نشان «ستاره مدیریت روابط عمومی» و «ستاره ملی روابط عمومی» در دهمین دوره جشنواره ستارگان روابط عمومی شد.

به گزارش می‌متالز، مراسم نکوداشت روز روابط عمومی و دهمین دوره جشنواره ستارگان روابط عمومی، با قرائت پیام رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی و با حضور معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز جمعی از متخصصان روابط عمومی، اساتید دانشگاه‌ها و مدیران روابط عمومی سازمان‌ها و شرکت‌های خصوصی برگزار شد.

نقش روابط عمومی‌ها برای امیدآفرینی

در این مراسم، فرشاد مهدی پور، معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نقش و جایگاه روابط عمومی‌ها در اطلاع رسانی و اجرای مکتب «تبینی» گفت: در دنیای امروز، سواد و سواد آموزی، مفهومی بسیار گسترده‌تر از آموزش از طریق کلاس‌های درس را به خود گرفته است.

وی افزود: آنچه ضرورت گفت و گوی رسانه‌ای و سواد آموزی رسانه ای- بخصوص در عرصه فضای مجازی – را بیشتر می‌کند، به کارگیری روش‌های تاثیر گذاری بر مخاطب است که امروز در مرز میان واقعیت و فراواقعیت جریان دارد. چرا که واقعیت خودش در جامعه نمایان نمی‌شود بلکه این رسانه‌ها هستند که واقعیت‌ها را نمایش می‌دهند.

مهدی پور با ذکر اینکه همواره گروهی در رسانه‌ها هستند که در حال کشف واقعیت و انعکاس آن در رسانه‌ها و اطلاع رسانی به جامعه هستند، گفت: برای همین اگر دولتی تصمیم بگیرد که واقعیت را از طریق رسانه‌ها جعل کند، به راحتی می‌تواند به این مهم دست پیدا کند. چون مخاطب به طور مستقیم به واقعیت دسترسی ندارد. وی ادامه داد: این همان موضوعی است که ما الان درگیر آن هستیم. یعنی جعل واقعیت‌ها توسط مجموعه‌های خارجی.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نقش «امید آفرینی» روابط عمومی‌ها گفت: این فرآیند می‌تواند منجر به افزایش امید در جامعه شود، ضمن آنکه اگر مشکل و دغدغه‌ای را مطرح می‌کند باید راه حل آن را نیز بیان کند.

وی افزود: امیدواریم روابط عمومی‌های ما بتوانند از پس این نقش آفرینی و وظیفه سنگین امیدآفرینی در کشور برآیند.

۲ مدل روابط عمومی

در این مراسم، هوشمند سفیدی، دبیر جشنواره ستارگان روابط عمومی و رئیس خانه روابط عمومی ایران، با اشاره به تاریخچه نامگذاری روز روابط عمومی و ضرورت‌های آن گفت: وقایع اخیر جامعه ایران، باعث وقوف بیشتر به اهمیت روابط عمومی شده است.

سفیدی با ارائه ۲ مدل روابط عمومی تحت عناوین «روابط عمومی توصیفی» و «روابط عمومی تبیینی»، به تشریح ویژگی‌های هرکدام از آن‌ها پرداخت و گفت: روابط عمومی توصیفی به عنصر «چه» توجه دارد و با اطلاع رسانی خاتمه می‌یابد، در حالی که روابط عمومی تبیینی با عنصر «چرا» آغاز می‌شود و تلاش دارد تا با برهان، و دلیل تحلیل و گفت و شنود دو طرفه، با مخاطبان به هم فهمی برسد.

وی افزود: در حال حاضر روابط عمومی‌های ما توصیفی هستند و لذا نمی‌توانند به جهاد تبیین کمک کند، لازمه این کار، تغییر رویکرد روابط عمومی‌هاست.

قرائت پیام رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی

همچنین در این مراسم، پیام آنه گرت آبارز، رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی به مناسبت روز روابط عمومی در جمهوری اسلامی ایران قرائت شد. او در این پیام ضمن تشکر از برگزاری چنین رویداد‌هایی در ایران و گرامیداشت روز روابط عمومی، گفت: امروز روابط عمومی، یک ضرورت در عصر ارتباطات به حساب می‌آید و موفقیت سازمان ها، ادارت و شرکت‌ها و دوام آن‌ها در عرصه‌ها و فعالیت تخصصی به عملکرد روابط عمومی وابسته شده است.

همچنین در پیام مذکور قرائت شد: در تعریف روابط عمومی اعلام شده از سوی انجمن یاد شده در سال ۲۰۱۹، روابط عمومی، یک شیوه مدیریت تصمیم گیری است که وظیفه ایجاد روابط و منافع بین سازمان‌ها و مخاطبان آن‌ها براساس ارسال اطلاعات از طریق روش‌های ارتباطی اخلاقی و قابل اعتماد را بر عهده دارد. تحقق این تعریف که موکد بر عناصر «تصمیم گیری»، «ایجاد روابط عمومی دوسویه سودمند»، «اطلاع رسانی» و «اخلاق» است، زمانی ممکن می‌شود که روابط عمومی در شکل و شمایل «مدیریت ارتباطات» نقش آفرینی کند و در غیراین صورت به جایگاه «مجری ارتباطات»، تنزل می‌یابد و در این صورت نمی‌تواند به جایگاه مورد نظر این حرفه دست یابد.

میزگردی برای بررسی کاآمدی روابط عمومی‌ها

در ادامه این رویداد، صاحبنظران روابط عمومی در میزگردی با عنوان بررسی کارآمدی روابط عمومی‌ها در جهاد تبیین نظرات خود را مطرح کردند و سپس دکتر محمدرضا رسولی دانشیار و معاون دانشکده علوم ارتباطات و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی، به سخنرانی درخصوص شاخص‌ها و کیفیت تبیین در ارتباطات و روابط عمومی پرداخت.

بنا به این گزارش، مراسم نکوداشت روز روابط عمومی و دهمین دوره جشنواره ستارگان روابط عمومی در سالن شهید قندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با رویکرد “بررسی نقش روابط عمومی‌ها در جهاد تبیین” برگزار شد.

روابط عمومی ایمیدرو؛ برنده ۲ نشان «ستاره مدیریت» و «ستاره ملی»

منبع: ایمیدرو

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین