تاریخ: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۳۷
بازدید: ۱۹۸
کد خبر: ۳۰۳۸۰۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرکل صمت استان کرمان خبر داد؛

زنجیره تولید فولاد در استان کرمان تکمیل شد/ صنایع و معادن بزرگ موتور محرکه تولید هستند

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان کرمان اعلام کرد که در این استان زنجیره تولید فولاد تکمیل و در سال‌های آینده، کرمان به استانی صنعتی تبدیل می‌شود.

به گزارش می‌متالز، «مهدی حسینی‌نژاد» مدیرکل صمت استان کرمان در این همایش گفت: ۲ هزار و ۸۷ واحد صنعتی در استان داریم که ۶ درصد از این آمار را صنایع مادر و مابقی صنایع کوچک و متوسط ​​می‌سازند و تامین نیاز واحد‌های مادر و ارتباطات بین صنایع را دارند؛ که به‌عنوان راهبرد‌های برنامه هفتم در استان در این همایش پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: در استان کرمان زنجیره تولید فولاد تکمیل و در سال‌های آینده، کرمان به استانی صنعتی تبدیل می‌شود، زیرا پروژه‌هایی تعریف شده است که در افق ۱۴۰۴ بالای ۵۰ درصد کنستانتره کشور، ۳۲ میلیون تن است. گندله کشور و ۱۷ میلیون تن اسفنجی در استان تولید می‌شود و عمده آن‌ها بالای ۹۰ درصد پیشرفت دارند.

مدیرکل صمت استان کرمان ادامه داد: تولید ۱۱ میلیون تن از ۵۵ میلیون تن شمش فولادی کشور در استان کرمان برنامه‌ریزی شده و در مجموع استان کرمان ۳۰ درصد از فعالیت‌های فولادی کشور را تولید می‌کند که این استان محقق می‌کند.

حسینی‌نژاد با بیان اینکه صنایع و معادن بزرگ به‌عنوان موتور محرکه تولید در استان کرمان می‌توانند فرصتی برای توسعه صنایع کوچک و متوسط ​باشند، یادآور شد: براساس راهبرد‌های برنامه هفتم توسعه، نیاز صنایع بزرگ را باید از داخل استان تامین کنیم و در این زمینه کارخانه‌های صنایع تبدیلی، وابسته و خدمات را در استان پیش می‌بریم که باید از این کار نهایت استفاده را برای رشد و توسعه صنایع کوچک ببریم.

وی بیان کرد: سال گذشته ۱۵ هزار میلیارد تومان حقوق دولتی و بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان مالیات از صنایع استان کرمان وصول و به حساب خزانه واریز شده و شرکت‌های بزرگ سود‌های بالغ بر صد هزار میلیارد تومان از منابع استان را می‌گیرند که اگر ما به منابعی که از استان وصول و به خزانه واریز می‌کنیم، توجهی نکنیم، توسعه پایدار در استان پیدا خواهد کرد.

مدیرکل صمت استان کرمان همچنین گفت: دستگاه‌های نظارتی به‌صورت ویژه چند بند قانونی برگشت حقوق دولتی به استان کرمان را دنبال می‌کنند تا بازی برد-برد برای توسعه پایدار استان صورت بگیرد و در عین حال باید هدف‌گذاری و شکل‌گیری واحد‌های کوچک و بزرگ را دنبال کنیم.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده