تاریخ: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۲۴
بازدید: ۱۲۵
کد خبر: ۳۰۳۹۴۹
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

چه خودرو‌هایی در سامانه یکپارچه عرضه می‌شود؟

‌می‌متالز - ثبت‌نام نوبت دوم طرح فروش در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از امروز آغاز شد و تا ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ ادامه دارد. اما در این مرحله از طرح فروش چه خودرو‌هایی عرضه می‌شوند؟

به گزارش می‌متالز، ثبت‌نام نوبت دوم طرح فروش در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو امروز آغاز شد و متقاضیانی که حساب وکالتی خود را تکمیل کرده‌اند می‌توانند تا دهم خرداد نسبت تکمیل مراحله ثبت‌نام خود در این سامانه به نشانی اینترنتی https://esalecar.ir/ اقدام کنند.

خودرو‌های عرضه‌شده در سامانه یکپارچه

در این طرح فروش چهار شرکت خودروسازی یعنی سایپا، مدیران خودرو، کرمان موتور و فردا موتورز با عرضه ۲۳ محصول شرکت کرده‌اند. در جدول زیر خودرو‌های عرضه‌شده با جزئیات مشخص شده‌اند.

چه خودرو‌هایی در سامانه یکپارچه عرضه می‌شود؟

شرکت سایپا خودرو‌های اطلس، کوییک S، کوییک R دنده‌ای، کوییک R اتوماتیک، کوییک مدل GX، کوییک اتوماتیک، ساینا S اتوماتیک، ساینا S دوگانه‌سوز، کوییک R مدل GX، شاهین دنده‌ای، شاهین اتوماتیک، ساینا مدل GX دنده‌ای بنزینی، اتوماتیک و دوگانه‌سوز و ساینا S را عرضه کرده است.

شرکت مدیران خودرو آریزو ۶ پرو، آریزو ۸ پرو، X ۵۵ پرو، X ۲۲ پرو اتوماتیک، X ۲۲ پرو دنده‌ای و آریزو ۵ توربو را در سامانه یکپارچه عرضه می‌کند و فرداموتورز خودرو‌های فردا SX ۵، فردا T ۵ و سوبا M ۴ و کرمان‌موتوز جک S ۳، جک J ۴ و جک J ۷ را عرضه می‌کند.

گفتنی است؛ ایران خودرو در این مرحله محصولی عرضه نکرده است.

همچنین لازم به ذکر است، امکان ثبت‌نام هر متقاضی که پیش از این در لیست نوبت‌دهی طرح اول سامانه یکپارچه و خودرو‌های وارداتی قرار گرفته‌اند، وجود ندارد مگر آن‌که انصراف خود را تا تاریخ ۲۰ اردیبهشت در سامانه‌های مربوطه اعلام کرده باشند. از سوی دیگر در این مرحله فقط متقاضیانی امکان شرکت دارند که بین ۲۰ تا ۲۹ اردیبهشت حساب وکالتی خود را تکمیل کرده باشند.

شرایط خرید از سامانه یکپارچه خودرو

گفتنی است سایت سامانه یکپارچه برای ثبت‌نام اولیه خودرو‌های مونتاژی از ۳ خرداد تا ۱۰ خرداد در دسترس است.

همچنین فرآیند پایش اطلاعات افراد متقاضی برای واریز ۱۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی، مسدود کردن آن و ارسال اطلاعات این افراد از بانک‌ها به سامانه از ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ آغاز شد.

علاوه بر این، نقل و انتقال امتیاز خرید خودرو (حتی وکالتی) و فروش حواله خودرو ممنوع است و امکان صلح خودرو خریداری‌شده به غیر وجود ندارد.

افرادی که در فهرست نوبت‌دهی اولین عرضه خودرو در سامانه یکپارجه و خودرو‌های وارداتی هستند، نمی‌توانند در این مرحله ثبت‌نام کنند. مگر اینکه تا تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، در سامانه‌های مربوطه انصراف داده باشند.

قیمت‌های اعلامی قطعی نیستند و خودرو‌های عرضه‌شده در این مرحله، شامل مالیات بر عایدی خودرو می‌شوند. با توجه به اینکه موعد تحویل برخی خودرو‌های پر تقاضا، سال ۱۴۰۳ خواهد بود، احتمال دارد که قیمت تحویل روز برخی از محصولات تغییر کند.

برخلاف مرحله قبلی، در این مرحله امکان برداشت وجه از حساب وکالتی فراهم است و خودروسازان به مرور زمان و بر اساس فهرست اولویت‌بندی برای هر محصول، فراخوان فروش می‌دهند تا مشتریان برای ثبت‌نام و انعقاد قرارداد بر مبنای قیمت روز خودرو اقدام کنند.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده