تاریخ: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۱۶
بازدید: ۲۰۵
کد خبر: ۳۰۳۹۷۱
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

وام مسکن ملی ۴۰۰ میلیون تومان شد/ چه کسانی مشمول وام هستند؟

‌می‌متالز - معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد از این پس وام ۴۰۰ میلیون تومانی نهضت مسکن ملی با سود ۲ درصد برای دهک‌های یک تا ۴ پرداخت می‌شود.

به گزارش می‌متالز، آنگونه که هادی عباسی اعلام کرده سقف تسهیلات مسکن افزایش پیدا کرده و به ۵۵۰ میلیون تومان رسیده است. اما مبلغ این وام برای برخی از دهک‌ها متفاوت است و بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان است.

به گفته این مقام مسوول، افرادی که در دهک اول و دوم درآمدی قرار دارند مشمول وام ۴۰۰ میلیون تومانی مسکن می‌شوند. نرخ سود این وام تنها دو درصد است و مدت زمان پرداخت آن ۱۵ ساله است.

دهک سوم و چهارم درآمدی هم مشمول وام ۳۰۰ میلیون تومانی می‌شوند. مدت بازپرداخت وام مسکن برای این گروه هم ۱۵ ساله است و افراد تنها باید دو درصد سود برای دریافت این وام پرداخت کنند.

آنگونه که این مقام مسوول خبر داده، دریافت وام ۴۰۰ و ۳۰۰ میلیونی با سود دو درصدی تنها شامل دهک‌های اول تا چهارم می‌شود. البته در ادامه تایید شده که این وام فقط برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی است.


۲۰۰ متر زمین برای خانوار‌های دارای ۳ فرزند

دولت طرح تشویقی دیگری هم برای فرزندآوری دارد و آن واگذاری ۲۰۰ متر زمین به خانوار‌های دارای سه فرزند و بیشتر است. خانواده‌ای که فرزند سوم و بیشتر آن‌ها متولد ۲۴ آبان ۱۴۰۰ به بعد باشند می‌توانند شامل دریافت زمین ۲۰۰ متری باشند.

هزینه دریافت این زمین برای این افراد، ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان است. این هزینه قرار است به صورت قسطی با دو سال تنفس از خانوار‌ها دریافت شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه هزینه آماده‌سازی زمین حدود ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان است، تصریح کرد: تاکنون حدود ۸۰ هزار نفر در سامانه وزارت راه و شهرسازی برای دریافت زمین ثبت‌نام کردند، پس از پالایش زمین مورد نظر در شهر‌های کمتر از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت به متقاضیان واگذار می‌شود. حدود ۳۰۰۰ نفر زمین تحویل شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی درمورد بروز مشکل برای برخی خانواده‌ها در شهر قم گفت: با توجه به قانون جوانی جمعیت شهر قم بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد نمی‌توانیم در این شهر به متقاضیان زمین واگذار کنیم. در زمان حاضر در سه شهر اطراف قم از جمله سلفچگان و چند سایت زمین آماده واگذاری به متقاضیان است.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده