تاریخ: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۵۶
بازدید: ۸۷
کد خبر: ۳۰۴۴۸۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

تداوم روند نزولی قیمت میلگرد در بازار داخلی چین+دلایل

‌می‌متالز - تازه‌ترین گزارش از بازار جهانی فولاد از کاهش قیمت میلگرد در بازار داخلی چین حکایت دارد.

به گزارش می‌متالز، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، در حالی روند نزولی قیمت میلگرد در بازار داخلی چین ادامه یافت که تولید در کنار کاهش تقاضا به افزایش خود ادامه داد.

داخلی چین

ارزیابی روزانه فست‌مارکتز نشان می‌دهد: شاخص قیمت بیلت داخلی EX-WH شرق چین در بازه ۳۳۷۰ یوآن تا ۳۳۹۰ یوآن (۴۷۸ تا ۴۸۰ دلار) بود که این بازه قیمتی نسبت به روز قبل شاهد افت ۲۰ یوانی بوده است. این محصول در این مدت با قیمت ۳۳۹۰ تا ۳۴۱۰ یوان معامله می‌شد.

به گفته برخی منابع بازار، کارخانه‌های فولاد میزان تولید میلگرد خود در یک هفته اخیر را افزایش دادند و میلگرد بیشتری را به بازار اسپات تحویل دادند.

براساس آخرین آمارها، تولید میلگرد در چین در این هفته به ۲٫۷ میلیون تن رسید که این میزان، ۳۷۶ هزار تن نسبت به هفته قبل افزایش نشان می‌دهد.

در این میان، تولید بالاتر بر قیمت میلگرد هم در بازار اسپآت و هم در بازار فیوچرز تاثیر گذاشته است.

زمزمه در بازار

در عین حال، به دلیل نگرانی از کاهش بیشتر قیمت، واحد‌های تجاری در تلاش هستند تا این قیمت‌ها پایان یابد. یک تاجر دوم در شانگ‌های گفت که فروش فعال، فشار نزولی بر قیمت میلگرد دارد.

بیلت

براساس ارزیابی روزانه فست‌مارکتز، شاخص قیمت بیلت داخلی EXW تانگشان با احتساب مالیات بر ارزش افزوده ۳۳۰۰ یوان به ازای هر تن بود. این شاخص در مقایسه با روز گذشته با کاهش ۸۰ یوانی مواجه شد..

معاملات بورس شانگهای

معاملات فیوچرز ماه اکتبر ر برای میلگرد در بورس کالای شانگ‌های با افت ۳۴ یوانی نسبت به قیمت توافقی روز قبل ۳٫۴۶۶ یوان انجام شدند.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده