تاریخ: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۲۸
بازدید: ۹۲
کد خبر: ۳۰۵۹۰۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
سرپرست دفتر بهره‌برداری معادن وزارت صمت عنوان کرد:

تمامی فر‌آیند‌های صدور مجوز معدن الکترونیکی شدند/ تطبیق برنامه استراتژیک وزارت صمت و معاونت معدنی با برنامه هفتم

‌می‌متالز - سرپرست دفتر بهره‌برداری معادن وزارت صمت در خصوص بحث صدور پروانه‌ها گفت: بحث‌های صدور پروانه‎ها از حوزه اکتشاف تا بهره‌برداری در اولویت نیست بلکه در حال حاضر تمرکز بر در خصوص آمار و رشد تولید ماده معدنی است.

به گزارش می‌متالز، مهدی حمیدی، سرپرست دفتر بهره‌برداری معادن وزارت صمت با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای افزایش بهره‌وری در حوزه معدن اظهارداشت: در راستای رشد تولید و بهره‌وری بهینه از حوزه معدن، سعی بر این بود که ابتدا یک دیتای کامل و جامعی از اطلاعات معدنی و مجوز‌های صادره داشته باشیم.

وی گفت: در این راستا، تمامی فرآیند‌های صدور مجوز معدن به صورت الکترونیکی درآمد و متقاضیان وارد این عرصه شدند و در واقع، این اولین زیرساخت هوشمندسازی در حوزه معدن است.

سرپرست دفتر بهره‌برداری معادن وزارت صمت با اشاره به افزایش تولید ماده‌های معدنی، بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ با رشد ۵ درصدی افزایش تولید نسبت به سال ۱۴۰۰روبه‌رو بوده‌ایم و این برنامه را در سال ۱۴۰۲ ادامه خواهیم داد تا شعار سال محقق شود.

حمیدی در خصوص برنامه هفتم تصریح کرد: در حال تهیه و تدوین برنامه استراتژیک وزارت صمت و معاونت معدنی مطابق با برنامه هفتم توسعه هستیم. البته هنوز تاثیرگذاری برنامه ششم باقی مانده و براساس آن تصمیم گیری‌ها انجام می‌شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برنامه هفتم توسعه برنامه خوبی است و برنامه ریزی‌ها در آن به صورت دقیق صورت گرفته است و ما در حال تطبیق دادن آن با شرایط خود هستیم.

منبع: فولادبان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده