تاریخ: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۳۸
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۳۰۶۴۹۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
گزارش ۳ ماهه نخست ۲۰۲۳ اعلام شد؛

افزایش ۷.۵ درصدی تولید جهانی کنسانتره مس

‌می‌متالز - تولید کنسانتره مس تصفیه شده جهانی طی ۳ ماهه ۲۰۲۳ میلادی، ۷.۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش می‌متالز، براساس جدیدترین گزارش گروه مطالعات بین المللی مس (ICSG)، فعالان مس جهانی از ابتدای ژانویه تا پایان مارس ۲۰۲۳ میلادی، حدود ۶ میلیون و ۶۸۵ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۲ میلادی، ۶ میلیون و ۲۱۸ هزار تن بود.
ظرفیت تولید کارخانه‌های مس تصفیه شده در جهان نیز طی ۳ ماهه ۲۰۲۳ میلادی، ۷ میلیون و ۹۲۳ هزار تن بود که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۲۰۲۲ میلادی (۷ میلیون و ۶۶۷ هزار تن)، حدود ۳.۳ درصد افزایش یافت.

افزایش ۲.۲ درصدی تولید معادن مس جهان

معادن مس جهان از ابتدای ژانویه تا پایان مارس ۲۰۲۳ میلادی، حدود ۵ میلیون و ۳۰۱ هزار تن کنسانتره تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۲ میلادی، ۵ میلیون و ۱۸۶ هزار تن بود که حاکی از افزایش ۲.۲ درصدی تولید این معادن در جهان است.

از این میزان، ۲ میلیون و ۶۴۰ هزار و ۷۰۰ تن مربوط به قاره «آمریکا»، یک میلیون و ۱۲۶ هزار و ۳۰۰ تن «آسیا»، ۷۹۸ هزار و ۶۰۰ تن «آفریقا»، ۵۰۷ هزار و ۵۰۰ تن «اروپا» و ۲۲۷ هزار و ۵۰۰ تن مربوط به «اقیانوسیه» بوده است.

افزایش ۴.۳ درصدی ظرفیت معادن مس

در همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ میلادی (۶ میلیون و ۵۸۴ هزار تن)، حاکی از افزایش ۴.۳ درصدی است.

عبور قیمت جهانی مس از مرز ۹۰۴۰ هزار دلار در تن

بنا به این گزارش، قیمت جهانی مس در روز جاری (۲۳ خرداد ۱۴۰۲) به حدود ۹۰۴۱ دلار در تن رسید. قیمت این فلز استراتژیک اوایل سال ۲۰۲۲ میلادی، حدود ۹۸۸۰ دلار در تن بود که با طی نوسانی در ماه سپتامبر به حدود ۷۳۰۰ دلار نیز رسید.

منبع: ایمیدرو

عناوین برگزیده