تاریخ: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۰۰
بازدید: ۸۸
کد خبر: ۳۰۶۶۷۰
سرویس خبر : انرژی

استماع گزارش مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت در کمیسیون انرژی

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از استماع گزارش مدیر شرکت ملی نفت پیرامون پروژه‌های درحال اجرا و پروژه‌های آتی شرکت ملی نفت در حوزه اکتشاف در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش می‌متالز، مالک شریعتی نیاسر در گفتگو با ایسنا ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس، بیان کرد: دستور اول امروز کمیسیون استماع گزارش مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت پیرامون پروژه‌های درحال اجرا و پروژه‌های آتی شرکت ملی نفت در حوزه اکتشاف بود. آنچه که مایع امید است این بود که دقت کار در اکتشاف‌های انجام شده بالا بوده و نتایج خوبی داشته، اما نیازمندی منابع مالی برای اختصاص به حوزه اکتشاف و افزایش تعداد چاه‌های اکتشافی باید بیشتر شود. به طوری که ما نسبت به کشور‌های رقیب، عملکرد قابل دفاعی نداریم. باید تعداد چاه‌های اکتشاف افزایش پیدا کند.

وی در ادامه اظهار کرد: بنا شد در برنامه هفتم توسعه این را ببینیم که سهم مشخصی از منابع برای حوزه اکتشاف به طور خاص اختصاص دهیم. دستور دوم کمیسیون نیز بررسی طرح رصد لحظه‌ای منابع و زنجیره انتقال و توزیع نفت و گاز و فرآورده و میعانات بود. کلیات طرح به تصویب رسید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باتوجه به اینکه در بودجه ۱۴۰۲ بالغ بر ۸۰۰۰ میلیارد تومان برای میترینگ از منابع داخلی شرکت‌های تابعه وزارت نفت پیش بینی شده است، بنا شد با کمک مرکز پژوهش‌ها و وزارت نفت زمان بندی و تامین منابع آن جمع بندی شده و در جلسه اینده جزئیات طرح مورد بحث قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده