تاریخ: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۱۹
بازدید: ۳۸
کد خبر: ۳۰۶۷۷۳
سرویس خبر : انرژی
قناعت:

طرح‌های زیرساختی آب، گاز و راه آهن در استان خراسان جنوبی در مسیر اجرا قرار گرفت

‌می‌متالز - استاندار خراسان جنوبی، تأمین زیرساخت‌ها را شرط اساسی در توسعه بخش‌های کشاورزی، صنعت، معدن و کشاورزی خواند و گفت: با پیگیری‌هایی که در دولت سیزدهم انجام شده، عملیات اجرایی طرح‌های زیرساختی مهم استان از جمله احداث راه آهن، انتقال آب از دریای عمان و خط انتقال گاز از زابل به نهبندان در مسیر اجرا قرار گرفته و در آینده نزدیک آغاز می‌شود.

به گزارش می‌متالز، دکتر قناعت با بیان این مطلب در جلسه دیدار رئیس، معاونین و پیشکسوتان جهاد کشاورزی که به مناسبت آغاز هفته جهاد کشاورزی انجام شد، اظهار داشت: مطالعات و مسیریابی خط انتقال آب از دریای عمان در حوزه سرزمینی خراسان جنوبی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌ها و مطالبات مردم خراسان جنوبی اتصال استان به شبکه ریلی سراسری است، بیان کرد: اجرای این طرح مهم و کلیدی با تامین مالی در دولت سیزدهم در حال رقم خوردن است.

استاندار عنوان کرد: تأمین اعتبار ۱۸ هزار میلیارد تومانی برای کل مسیر ریلی خراسان جنوبی از محل تهاتر نفتی انجام شده است.

قناعت افزود: طی یکی دو ماه آینده هم عملیات اجرایی این طرح مهم را با حضور مهمان ویژه و کشوری خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: با اجرای پروژه خط انتقال دشتک - زابل - نهبندان که در یکی دو هفته آینده آغاز می‌شود، خراسان جنوبی از شرایط انتهای خط گاز بودن، خارج می‌شود.

به گفته وی؛ این اقدام زیرساختی از تکرار بحران انرژی مشابه سال گذشته جلوگیری می‌کند و علاوه از شمال از جنوب استان هم تغذیه گاز را خواهیم داشت.

وی از آغاز عملیات اجرایی خط انتقال دشتک - زابل - نهبندان در تیرماه امسال با حضور مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران خبر داد و افزود: اجرای این طرح به طول ۳۰۰ کیلومتر از زابل به نهبندان هشت هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

استاندار، جهاد را واژه مقدسی دانست که بار معنوی زیادی دارد و بیان کرد: جهاد یعنی اینکه با کمترین امکانات و توقع بتوانیم بهترین کار‌ها را دنبال کنیم، مانند همان اقداماتی که جهاد سازندگی و بسیجیان ما در جبهه انجام می‌دادند.

قناعت اظهار داشت: رئیس جمهور به دنبال احیا جهاد سازندگی است که امیدواریم این اقدام مهم عملیاتی و محقق شود.

به گفته وی؛ این روز‌ها بیش از هر زمان دیگری نیازمند واژه و مفهوم جهاد در بستر مدیریتی جامعه هستیم تا مدیران ما از حالت اداری و سکون خارج و آیتم‌ها و شاخص‌های جهادی را در کار‌های خودشان دنبال کنند.

وی با تأکید بر اینکه مدیر جهادی کار خودش را براساس برنامه و کار جهادی و تیمی دنبال می‌کند، متذکر شد: مدیر جهادی، مدیری است که هم تجربیات گذشته و هم آیتم‌ها و تجربیات روز را مدنظر خود قرار می‌دهد.

استاندار با ذکر این نکته که مدیر جهادی از تمام ظرفیت‌ها در راستای توسعه و پیشرفت و حل مشکلات مردم استفاده می‌کنند، اضافه کرد: در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری در بحث مدیریت کشور به نیرو‌ها و مدیران جهادی نیازمندیم.

قناعت تصریح کرد: به گفته مقام معظم رهبری باید با ایمان و امید کار‌ها را دنبال کنیم و بیش از هر زمانی به این موضوعات نیاز داریم و باید باور داشته باشیم کار‌ها شدنی است.

به گفته وی؛ با استقرار دولت سیزدهم چرخ توسعه کشور در حال حرکت و تحول است و قوه مجریه از حالت سکون خارج و وارد فضای کار و تلاش شده است.

وی ادامه داد: براساس گزارش‌های ارائه شده اقدامات خوبی در بخش کشاورزی استان در دولت سیزدهم رقم خورده است.

استاندار با اشاره به جنگ رسانه‌ای دشمنان و برتری آنان به دلیل قدرت رسانه‌ای برتر هم گفت: وضعیت کشور‌های غربی به مراتب از ما بدتر است و شرایط ما نسبت به وضعیت دشمنان و کشور‌های غربی برتر است.

قناعت با تأکید بر اینکه مردم ما همچنان پای کار نظام و انقلاب هستند، بیان کرد: دشمنان به دنبال این هستند که روحیه جهادی در کشور ما تضعیف شود.

منبع: خبرگزاری برنا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده
فرمایشات رهبری، نصب‌العین کارگران فولاد اکسین در سال ۱۴۰۳ است/ با یک برنامه‌ریزی هدفمند انشاالله اکسین به بالاترین ظرفیت تولید خواهد رسید/ اولویت شرکت، ایجاد انگیزه و حال خوب برای کارگران است/ تلاشمان بر این است همه محصولات شرکت در بورس عرضه شوند
مهندس نمازی عضو هیات مدیره فولاد اکسین در نشست خبری:

فرمایشات رهبری، نصب‌العین کارگران فولاد اکسین در سال ۱۴۰۳ است/ با یک برنامه‌ریزی هدفمند انشاالله اکسین به بالاترین ظرفیت تولید خواهد رسید/ اولویت شرکت، ایجاد انگیزه و حال خوب برای کارگران است/ تلاشمان بر این است همه محصولات شرکت در بورس عرضه شوند