به گزارش می متالز، حمیدرضا عظیمیان با روشن توصیف کردن چشمانداز صنعت فولاد در کشور اظهار داشت: صنعت فولاد ایران در بخشهای تأمین نیاز داخلی، رسیدن به بازارهای هدف صادراتی، استفاده از توان داخل و افزایش دانش فنی نیروی انسانی چشماندازی کاملاً روشن را دنبال میکند.
وی خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه در این استراتژی به عنوان محور صنعت فولاد عمل کرده و با اتکا به توان داخل، مسیر شرکتهای داخلی تأمینکننده تجهیزات را برای رشد و پیشرفت هموار کرده است.
مدیرعامل فولاد مبارکه ادامه داد: رویکرد فولاد مبارکه به مسأله بومیسازی صنعت فولاد و استفاده از ظرفیتهای بلااستفاده داخلی، رویکردی کاملاً سازنده است و به همین منظور، کمیسیونی دائمی برای ایجاد ارتباط بین تولیدکنندگان داخلی و فولاد مبارکه دایر شده و هدف آن، تحقق اقتصاد «غیرنفت پایه» در کشور است.
عظیمیان با اشاره به برگزاری جشنواره ملی فولاد خاطرنشان کرد: این جشنواره، قدم اول فعالیتهای فولاد مبارکه در این حوزه بود و نتایج بسیار مهمی برای صنعت فولاد به بار آورد.
مدیرعامل فولاد مبارکه همچنین تصریح کرد: تلاش فولاد مبارکه برای ارتقای توان داخلی تأمین تجهیزات فولاد به برگزاری این نمایشگاه محدود نشده و بر اساس جلساتی که در شرکت تشکیل شده، 45 شرکت و شخص برای تأمین تجهیزات و قطعات فولاد مبارکه اعلام آمادگی کردهاند و عقد قرارداد با آنها در راستای حمایت از تولید داخلی در مراحل نهایی است.