تاریخ: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۲۸
بازدید: ۶۸
کد خبر: ۳۰۷۳۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
ناظر گمرکات استان آذربایجان شرقی عنوان کرد؛

افزایش ۴۰۰ درصدی صادرات غیر نفتی از گمرکات آذربایجان شرقی به روسیه

‌می‌متالز - لیلی اورنگی، ناظر گمرکات استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه ارتباط ایران با کشور‌های اوراسیا از طریق گمرک نوردوز و از مرز بین ایران و نخجوان آذربایجان از طریق زمینی انجام می‌شود، اظهار داشت: در گمرک نوردوز ۱۳۳ درصد افزایش وزنی کالا‌های صادراتی و ۱۳۹ درصد از نظر ارزشی افزایش داشتیم.

به گزارش می‌متالز، ناظر گمرکات استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: ۸۰ درصد صادرات گمرکات ما به ترکیه، عراق و ارمنستان است، همچنین ۲۵ درصد صادرات آذربایجان شرقی محصولات فولادی، مانند میلگرد و نبشی برای ساخت و ساز، همچنین در بخش واردات ماشین‌آلات راهسازی از رشد ۵۳۷ درصدی برای ماشین‌آلات معدنی و حفاری برخوردار شدیم.

افزایش ۴۰۰ درصدی صادرات غیر نفتی از گمرکات آذربایجان شرقی به روسیه

وی اضافه کرد: امسال برای تسهیل ترخیص مواد اولیه تولید به میزان ۷۴۵ میلیارد تومان ضمانت نامه بانکی دریافت کردیم که افزایش دو برابری نسبت به سال قبل دارد؛ یعنی کالا ترخیص شده و حقوق گمرکی بعدا دریافت شده است.

اورنگی در ادامه از رونق ترانزیت خارجی در گمرکات استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۱ شاهد افزایش ۲۱ درصدی ترانزیت خارجی از گمرکات استان بودیم و حجم ترانزیت خارجی از گمرکات این استان به ۶۰۲ هزار تن افزایش یافت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده