تاریخ: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۲۹
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۳۰۷۳۶۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

زنجیره فولاد کردستان جان می‌گیرد

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: سرمایه‌گذاری چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی در زنجیره فولاد کردستان صورت می‌گیرد.

به گزارش می‌متالز، بختیار خلیقی در نشست خبری با خبرنگاران استان که به مناسبت دهه تولید و تجارت برگزار شد، گفت: برای اجرا و تکمیل پروژه زنجیره فولاد در کردستان رقمی معادل ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری و اشتغال ۲ هزار نفر صورت می‌گیرد. زنجیره فولاد کردستان جان می‌گیرد

وی افزود: با راه اندازی زنجیره فولاد کردستان از خام فروشی و خروج مواد معدنی از استان جلوگیری می‌شود و فرآوری محصولات می‌تواند ارزش افزوده قابل توجهی را به استان کردستان برساند.

به گفته مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان، رشد تولید در سال گذشته در حوزه صنعت ۵.۵ درصد و در حوزه معدن ۳ درصد بوده که نشان می‌دهد تولید در حوزه معدن در حال افزایش است.

خلیقی با بیان اینکه صدور مجوز‌ها برای طرح‌های سرمایه گذاری در استان به حداقل زمان ممکن رسیده است گفت: در حال حاضر طرح تولید ورق گرم فولاد و طرح تولید آهن اسفنجی در شهرستان قروه و طرح تولید آهن اسفنجی، تولید کنستانتره و طرح تولید گندله آهن در شهرستان بیجار از مهمترین طرح‌هایی که در استان در دست اقدام است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تبدیل شدن بانه به قطب تولید لوازم خانگی خرد اشاره و اظهار کرد: در آینده نزدیک کارخانه تولید لوازم خانگی بزرگ در سنندج با ورود سرمایه گذاری از اقلیم کردستان عراق راه اندازی می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما کردستان

عناوین برگزیده