تاریخ: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۲۲
بازدید: ۱۰۰
کد خبر: ۳۰۷۵۳۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

امیدواریم عدم فعالیت معادن در «آبیک» به تصویب شورای عالی معادن کشور برسد

‌می‌متالز - امام جمعه شهرستان آبیک گفت: امیدواریم با انتخاب وزیر جدید، جلسه شورای عالی معادن کشور به زودی تشکیل و مصوبه استان قزوین مبنی بر عدم فعالیت معادن در شمال شهر آبیک قطعی و به تصویب برسد.

به گزارش می‌متالز، حجت الاسلام سیدمحمد حسینی میرمینی در دیدار با رئیس دادگستری شهرستان آبیک، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک و قضات این شهرستان که ظهر امروز در دفتر امام جمعه برگزار شد، با اشاره به اعلام استاندار قزوین در شورای عالی معادن استان مبنی و توقف فعالیت در معادن شمال آبیک، اظهار کرد: منتظر رای شورای عالی معادن کشور در خصوص این موضوع هستیم که فعلاً به دلیل نداشتن وزیر صمت این موضوع مسکوت مانده که با انتخاب وزیر جدید، امیدواریم جلسه شورای عالی معادن کشور تشکیل و مصوبه استان قزوین مبنی بر عدم فعالیت معادن در شمال شهر آبیک قطعی و به تصویب برسد.

امام جمعه آبیک تصریح کرد: برخی از بهره برداران از جابجایی مسوولان سوء استفاده کرده و به تازگی فعالیت خود را در معادن آبیک آغاز و ادوات تخلیه کرده اند که از مسوولان قضایی درخواست می‌شود اجازه ندهند این مهم ادامه یابد.

حجت الاسلام حسینی میرامینی گفت: غیر از پیغمبرکوه شمال آبیک جایی برای نفس کشیدن مردم این شهر باقی نمانده و عده‌ای با شیطنت در صدد هستند فعالیت خود را در معادن آغاز کنند.

وی بیان کرد: علیرغم اینکه مسوولان قضایی و اجرایی برای جلوگیری از فعالیت معادن هزینه می‌دهند، اما محکم و سالم برای دفاع از حق مردم ایستاده‌اند که از زحمات آنان قدردانی می‌شود.

امام جمعه آبیک خاطرنشان کرد: برای توقف فعالیت کارخانه سیمان عملا نمی‌توانیم کاری انجام دهیم، اما لازم است که عوارض و سنجش و پایش این کارخانه به شهرستان آبیک اختصاص یابد. در خصوص نیروگاه شهید رجایی هم که بزرگترین نیروگاه کشور محسوب می‌شود لازم است در دیسپاچینگ ملی، سهمیه گاز این نیروگاه افزایش یابد.

حجت الاسلام حسینی امینی ادامه داد: همه واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک صنعتی کاسپین یک شهرستان آبیک غیربومی هستند این در حالی است که شهرک‌های دانشگاهی، صنعتی و معادن قصد توسعه دارند که نباید این مهم تحقق یابد.

وی اضافه کرد: مسوولان باید برای ریزگرد‌های نمکی دشت الله آباد که بر سر مردم می‌ریزد و همچنین جلوگیری از چرای شتر‌ها تدبیر لازم را بیندیشند که تامین آب هم برای دشت ضرورت دارد.

امام جمعه آبیک تمام آیات قرآن را مبتنی بر روح تقوا و غایت دین را تقوا ذکر و خاطرنشان کرد: با داشتن تقوا، قدرت تشخیص انسان را افزایش می‌دهد، انسان را شجاع می‌کند و از محافظه کاری دور می‌کند که با توجه اینکه قضات همیشه در معرض و تصمیم گیری قرار دارند بیشتر به تقوا نیاز دارند.

حجت الاسلام حسینی میرامینی با اشاره به جایگاه رفیع مسوولان قضایی و اقتدار دستگاه قضایی، حفظ قوه قضاییه را به منزله حفظ نظام ضروری دانست و تصریح کرد: تضعیف مسوولان قضایی و جایگاه دستگاه قضایی را جایز نمی‌دانیم و در نفس بیان هم نباید این مهم تحقق یابد.

وی بر توجه ویژه به مسائل فرهنگی و اجتماعی و مساجد علاوه بر استمرار بر پیگیری پروژه‌های عمرانی از سوی مسوولان ارشد شهرستان آبیک تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده