تاریخ: ۰۱ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۲۲
بازدید: ۷۵
کد خبر: ۳۰۷۵۳۷
سرویس خبر : اجتماعی

اجرای آزمایشی طرح یاریگران زندگی در شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق

‌می‌متالز - رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد گفت‌: در اجرای طرح یاریگران زندگی، شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق برای دیگر شرکت‌ها و واحد‌های تولیدی الگو است.

به گزارش می‌متالز، امامی رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد در همایش یاریگران زندگی در محیط کار و تولید شهرستان بافق گفت: با شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق یک توافق نامه‌ای انجام شده تا در حوزه پیشگیری از ابتلا به اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی، افراد درگیر، با استفاده از روش‌های نرم و روانشناسانه، بدون آسیب به روابط کاری و خانوادگیشان، اعتیاد را ترک کنند.

او افزود: اجرایی شدن این توافق نامه و تشکیل کانون‌های یاریگران زندگی، می‌تواند الگوی مناسبی در حوزه کارگری و صنعتی-معدنی باشد که امیدوار هستیم از نیمه دوم امسال کار عملیاتی این طرح به صورت سراسر استانی آغاز شود.

امامی بیان کرد: شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق در اجرای این طرح به صورت یک نمونه و الگو است که درصورت موفقیت این طرح به دیگر شرکت‌ها و واحد‌های تولیدی تعمیم داده می‌شود.

فلاحتی مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد نیز در این همایش گفت: ۲۵۰ هزار نفر بیمه شده اجباری در استان هستند که با خانواده‌هایشان حدود ۸۵-۹۰ درصد جمعیت استان را شکل می‌دهند و همین نسبت در شهرستان‌های کارگری نیز وجود دارد.

او افزود: باتوجه به اینکه موضوع منابع انسانی در واحد‌های تولید، مهمترین عامل در تولید است بنابراین توجه به سلامت جسمی و روحی آن‌ها بسیار مهم و تاثیر گذار در بهره وری واحد تولیدی است.

فلاحتی عنوان کرد: در این زمینه تشکیل کانون یاریگران زندگی با هدف برگزاری همایش‌های آموزشی و انجام مهارت‌های نرم ویژه جامعه کار و تلاش در دستور کار است.

او تصریح کرد: با تفاهم نامه‌ای که بین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونت اجتماعی فراجا و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شکل گرفته است، برگزاری این دوره‌های آموزشی در تمامی واحد‌های تولیدی در استان در دستور کار است.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد خاطرنشان کرد: شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق در این زمینه پیشگام شده است و به صورت ویژه برگزاری این دوره‌های آموزشی در این شرکت در حال انجام است.

در پایان این همایش از خانواده شهدای مبارزه با مواد مخدر شهرستان تجلیل شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده