تاریخ: ۰۴ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۳۸
بازدید: ۵۷
کد خبر: ۳۰۷۹۲۰
سرویس خبر : اجتماعی
استاندار یزد خبر داد؛

سرمایه گذاری معادن شهرستان بافق برای ۲۷ مدرسه

‌می‌متالز - فاطمی گفت: صنایع و معادن بافق متقبل شدند از محل مسوولیت‌های اجتماعی و عوارض ۲ درصد، در سه سال متمادی، برای ۲۷ مدرسه مبلغ ۷۸۶ میلیارد تومان سرمایه گذاری کنند.

به گزارش می‌متالز، مهران فاطمی استاندار یزد در نشست مشترک مجمع خیرین مدرسه ساز و صنایع و معادن شهرستان بافق با محوریت زیرساخت‌های آموزش و پرورش گفت: سرمایه گذاری ۷۸۶ میلیاردی صنایع و معادن برای برطرف شدن دغدغه‌های آموزشی شهرستان از جمله کمبود فضای آموزشی، نامساعد بودن مدارس، حجم بالای دانش آموزان و... انجام می‌شود.

او افزود: همچنین در زمینه مساجد و نمازخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، اردوگاه‌ها و... نیز این مبلغ هزینه می‌شود.

فاطمی بیان کرد: مصوب شد از محل ۲ درصدی که در اختیار شهرستان است، سالیانه حداقل ۵۰ میلیارد تومان در اختیار آموزش و پرورش قرار بگیرد و با تصویب شورای آموزش و پرورش برای ساخت مدارس و زیرساخت‌ها هزینه شود.

او گفت: برای هفت شهرستان باقی مانده نیز این نشست برگزار می‌شود و امیدوار هستیم منشأ یک تحول بزرگ در حوزه زیرساخت‌های آموزشی و تعلیم و تربیت استان شکل بگیرد.

استاندار یزد بیان داشت: کمبود معلم در همه شهرستان‌ها وجود دارد که پیگیری شد در سهمیه جذب، افزایشی صورت بگیرد، اما همچنان نیاز ما را برطرف نکرده است

میرجعفری رئیس آموزش و پرورش بافق نیز گفت: حدود ۳۰ درصد مدارس بافق تخریبی و نیاز به بازسازی و مقاوم سازی دارد و تا اول مهر نیاز است پنج طرح تکمیل ساخت مدرسه، آماده سازی شود و به بهره برداری برسد.

او افزود: تا سال ۱۴۰۶، ۴۴ طرح تخریب و بازسازی و تامین تجهیزات مورد نیاز، وجود دارد که اعتبار موردنیاز آن نزدیک به ۹۴۱ میلیارد تومان است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده