تاریخ: ۰۴ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۱۱
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۳۰۷۸۱۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سوژمیران اتفاق افتاد؛

تقسیم سود ۲۸۰ تومانی «فسوژ»

‌می‌متالز - شرکت سوژمیران با نماد «فسوژ» در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت مبلغ ۲۸۰۰ ریال به ازای هر سهم سود تقسیم کرد.

به گزارش می‌متالز، مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سوژمیران با حضور بیش از ۵۵ درصد سهامداران برگزار شد.

اکبر شفیعی، مدیرعامل شرکت سوژمیران با نماد «فسوژ» در ابتدای مجمع به تشریح وضعیت شرکت پرداخت و گفت: سرمایه شرکت ۶۰۰ میلیارد ریال و ارزش روز بازار آن ۱۳.۱۷۰ میلیارد ریال است که فعالیت آن در حوزه اکتشاف و استخراج ماده معدنی سرب و سنگ بوکسیت و فرآوری کنسانتره سرب است.

مدیرعامل «فسوژ» افزود: شرکت در سال‌های ۹۵ و ۹۸ و ۹۹ افزایش سرمایه داشته است.

او ادامه داد: شرکت سوژمیران یکی از صادرکنندگان کنسانتره سرب به خارج از کشور است. محصولات شرکت به لحاظ کیفیت قابل رقابت با مشابه خارجی هستند. قیمت گذاری محصولات از طریق بورس فلزات لندن صورت می‌گیرد و شرکت از جایگاه مناسبی در صنعت برخوردار است.

شفیعی، مدیرعامل «فسوژ» اضافه کرد: ظرفیت اسمی کارخانه معادل با تولید ۸ هزار تن کنسانتره سرب در سال است. همچنین به دلیل بومی سازی تکنولوژی تولید کنسانتره سرب، شرکت قادر است بدون هرگونه وابستگی به خارج از کشور به فعالیت خود ادامه دهد. علاوه بر عدم وابستگی به خارج از کشور فرآیند تولید از حداکثر راندمان برخوردار بوده و کیفیت کالای تولیدی هم با استاندارد‌های جهانی مطابقت دارد.

وی تاکید کرد: در سال‌های گذشته شرکت اقدام به ساخت و راه‌اندازی کارخانه هوی‌مدیا به صورت ۱۰۰ درصد داخلی کرده است.

به گفته مدیرعامل شرکت سوژمیران، شرکت جهت گسترش و اجرای عملیات حفاری و مغزه‌گیری اکتشافی در معدن راونج اقدام به عقد قرارداد پیمانکاری کرده که موجب افزایش ذخیره و میزان استخراج به منظور ساخت کارخانه شماره ۲ می‌شود.

شفیعی گفت: شرکت آغاز به اکتشاف در بخش‌های دوردست کرده است. همچنین محدوده‌های اکتشافی بلوک لامیلون، بلوک تخت فلفل، بلوک تخت سایه دار و بلوک کامرانی است.

وی افزود: شرکت در نظر دارد تا پس از اکتشاف ۲ میلیون تن اقدام به درخواست افزایش پروانه بهره‌برداری و اخذ مجوز کارخانه شماره ۲ با هدف افزایش تولید ۴،۴۰۰ تن کنسانتره کند.

وی همچنین عوامل جهانی موثر بر قیمت سرب را تقاضای چین و جهان، آینده بانری و کربن صفر، تولید ثانویه (بازیافت)، محدودیت‌های زیست محیطی، سیاست‌های پولی فدرال رزرو، سطح موجودی انبارها، رشد تقاضای خودرو به طور ویژه از سمت هند و چین، اختلال در زنجیره تامین، افزوده شدن سرب به شاخص فلزات بلومبرگ و تغییر قدرت شاخص دلار دانست.

مدیرعامل شرکت سوژمیران در ادامه توضیح داد:احداث کارخانه شماره ۲ از برنامه‌های آتی شرکت است و اهداف استراتژیک شرکت ارتقای بهره‌وری، مدیریت اثربخش هزینه‌ها و بهای تمام شده، بهبود کیفیت، افزایش تولید محصولات نهایی و میانی، توسعه سهم بازار، افزایش سودآوری و ارزش سهام و بهبود برند و تصویر بیرونی شرکت است.

شفیعی درمورد اهداف شرکت گفت: اهداف بلند مدت و کوتاه مدت شرکت سودآوری پایدار به واسطه صادرات و کسب درآمد‌های ارزی، استفاده از دانش فنی داخلی، توسعه تولیدات و ظرفیت تولید، صیانت از محیط زیست و رعایت ایمنی و... است.

مصوبات مجمع شرکت سوژمیران:

  • تصویب صورت‌های مالی

  • موسسه حسابرسی خدمات مدیرت آرمان نوین به عنوان موسسه حسابرسی اصلی انتخاب و موسسه حسابرسی کاربرد ارقام به عنوان موسسه علی‌البدل انتخاب شد.

  • به ازای هر سهم نیز ۲۸۰۰ ریال سود تقسیم شد که تقریبا ۱۰۰ درصد سود دوره است.

  • روزنامه رسالت هم به عنوان روزنامه کثیرالانتشار انتخاب شد.

همچنین در مجمع عمومی فوق‌العاده نیز با توجه به تغییرات ابلاغ شده سازمان بورس در برخی از مواد اساسنامه شرکت طبق اساسنامه مصوب سازمان بورس تصویب شد.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده