تاریخ: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۰۰
بازدید: ۷۷
کد خبر: ۳۰۷۹۸۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بنگاه‌های تولیدی خراسان رضوی می‌توانند تامین کننده بخشی از نیاز بازار ترکمنستان باشند

‌می‌متالز - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: بخش خصوصی خراسان رضوی، آمادگی و ظرفیت آن را دارد تا تولیدات بنگاه‌های اقتصادی خود را که مورد تقاضای بازار ترکمنستان هستند، تامین نماید.

به گزارش می‌متالز، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی در خصوص سفر به ترکمنستان و دیدار با روسای اتاق بازرگانی و اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان این کشور داشت گفت: این سفر و دیدار‌های انجام شده با هدف توسعه روابط اقتصادی و گسترش همکاری‌های اتاق‌های بازرگانی خراسان رضوی و ترکمنستان انجام شد.

محمدرضا توکلی زاده افزود: در این دیدار‌ها بر پیوند بیشتر بخش خصوصی دو کشور، تسهیل صدور روادید برای اعضای دو اتاق، پیگیری و برگزاری نشست‌های دوجانبه و… تاکید شد.

وی از جمله توافقات انجام شده در این دیدار را تبادل اسامی شرکت‌های فعال در بخش‌های اقتصادی مورد نیاز دو طرف، اعلام لیست کالا‌های مورد تقاضا در بازار‌های استان خراسان رضوی و ترکمنستان و برقراری ظرفیت تماس و ارتباط مستقیم دو اتاق عنوان کرد و خاطر نشان نمود: در این دیدار تاکید کردیم که بخش خصوصی خراسان رضوی، آمادگی و ظرفیت آن را دارد تا تولیدات بنگاه‌های اقتصادی خود را که مورد تقاضای بازار ترکمنستان هستند، تامین نماید. همچنین در حوزه خدمات فنی و مهندسی نیز پتانسیلی بزرگ به واسطه استقرار شرکت‌های توانمند در این خطه فراهم است و می‌توانیم تامین‌کننده این خدمات برای بخش‌های توسعه‎‌ای و زیرساختی ترکمنستان باشیم.

رئیس اتاق خراسان رضوی یادآور شد: مقرر است در ماه سپتامبر نمایشگاهی توسط ایران در عشق‌آباد برپا شود که اهمیت آن برای طرف ترکمنستانی تشریح و از اعضای این اتاق برای حضور و بازدید از این نمایشگاه، دعوت به عمل آمد.

منبع: شهرآرا نیوز

عناوین برگزیده