تاریخ: ۱۹ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۱۳
بازدید: ۹۴
کد خبر: ۳۰۹۷۸۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

رکود بازار صادرات آهن خام روسی

‌می‌متالز - تازه‌ترین گزارش از بازار جهانی فولاد از رکود بازار صادرات آهن خام روسی حکایت دارد.

به گزارش می‌متالز، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، در یک هفته اخیر با تداوم روند نزولی قیمت‌ها، بازار صادرات آهن خام روسیه راکد باقی ماند.

در این راستا، ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز، قیمت آهن خام با درصد بالای منگنز، صادرات، فوب بندر اصلی دریای سیاه، CIS در بازه ۳۳۰ تا ۳۶۰ دلار به ازای هر تن محاسبه شد. بازه معاملاتی این محصول در هفته قبل ۳۳۰ تا ۳۶۵ دلار بود.

پیشنهادات قیمتی محصول روسی به ترکیه در محدوده ۳۶۰ دلار به ازای هر تن cfr (۳۳۰ تا ۳۳۵ دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه) گزارش شد.

در همین حال، پیشنهادات محصول صادراتی به ایتالیا حدود ۴۰۰ دلار به ازای هر تن cfr (۳۶۰ دلار به ازای هر تن فوب) شنیده شدند. خریداران سطح قیمت بازار را ۳۹۰ دلار به ازای هر تن cfr (۳۵۰ دلار به ازای هر تن فوب) برآورد کردند.

براساس ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز، قیمت آهن خام، واردات، cfr ایتالیا در بازه ۳۹۰ تا ۴۰۰ دلار به ازای هر تن بود، این درحالی است که این محصول در هفته قبل با قیمت ۴۰۰ تا ۴۰۵ دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

علاوه بر این، قیمت آهن خام با درصد پایین منگنز، صادرات، فوب بندر اصلی دریای بالتیک، CIS در بازه ۴۱۰ تا ۴۳۰ دلار به ازای هر تن نشان می‌دهد. بازه قیمتی این محصول در هفته قبل ۴۱۰ تا ۴۳۵ دلار به ازای هر تن گزارش شده بود.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده