تاریخ: ۱۹ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۳۴
بازدید: ۳۴۱
کد خبر: ۳۰۹۷۵۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

اولین جلسه کمیته عالی مدیریت ریسک در شرکت فولاد اکسین خوزستان برگزار شد

‌می‌متالز - در اجرای مصوبات هیات مدیره شرکت اولین جلسه کمیته عالی مدیریت ریسک در شرکت فولاد اکسین خوزستان برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، در اجرای مصوبات هیات مدیره شرکت و در راستای الزامات حاکمیتی شرکت (Corporate governance) اولین جلسه کمیته عالی مدیریت ریسک به منظور شناسایی خطرات و مدیریت ریسک و فرصت‌ها با حضور مصطفی اسکندری رییس هیأت مدیره، معاونین و مدیران شرکت فولاد اکسین در محل سالن کنفرانس حوزه مدیریت برگزار شد.

بر اساس این گزارش: هدف از تشکیل جلسه این کمیته، تدوین راهکار‌ها و استراتژی‌ها برای نحوه مدیریت ریسک و فرصت‌ها استراتژی ها، فرآیند‌ها و عملیات کارخانه بر اساس رهنمود‌های استاندارد ایزو ۳۱۰۰۰ می‌باشد.

در ابتدای جلسه که با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد، مهندس کریم ثابتی مدیر سیستم‌ها و استراتژی سازمانی با ارائه یک پرزنت مسیر راه مدیریت ریسک در شرکت را تبیین نمودند.

در ادامه مهندس بهرنگ اهدایی معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت فولاد اکسین خوزستان بیان کرد: بی شک مشارکت جدی و اهتمام ویژه معاونین و مدیران سایر واحد‌های شرکت، تأثیر به سزایی در شناسایی خطرات، ارزیابی ریسک و فرصت‌ها خواهد داشت.

در همین راستا مصطفی اسکندری رییس هیأت مدیره شرکت ضمن تشکر از تشکیل جلسه بیان کرد: این کمیته از اهمیت بسیار بالایی در سازمان برخوردار است که باید و هر سازمان وجود داشته باشد و انشاالله با همت و همدلی کارکنان زحمت کش فولاد اکسین بتوانیم از بحران‌ها پیشگیری نماییم.

دکتر اسکندری از اهمیت برگزاری دوره‌های آموزشی برای آشنایی بیشتر کارکنان با نحوه مدیریت ریسک و فرصت‌ها گفت و تأکید کرد: حضور در جلسات کمیته ریسک را باید جدی گرفت و تقویم جلسات نیز جهت اعضاء محترم ارسال گردد و در نهایت گزارشات مربوطه جهت سهامدارن محترم ارسال گردد.

وی در پایان اهمیت و الزام مدیریت ریسک را برشمردند و دستوراتی به شرح زیر صادر نمود:

  • تشکیل کمیته‌های تخصصی زیر مجموعه کمیته عالی، در حوزه‌های استراتژی، فرآیندی و عملیاتی
  • ایجاد تقویم جلسات مدیریت ریسک
  • تشکیل کلاس‌های آموزشی مدیریت ریسک
  • ارائه گزارشات دقیق و منظم به کمیته عالی مدیریت ریسک

منبع: فولاد اکسین خوزستان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده