تاریخ: ۱۳ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۲۴
بازدید: ۵۴
کد خبر: ۳۰۹۸۵۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

گسترش استفاده از CBDC در چین/ پرداخت کرایه اتوبوس با ارز دیجیتال بانک مرکزی

‌می‌متالز - مسوولان جینان، مرکز استان شاندونگ در شرق چین برای تشویق مردم برای پذیرش ارز دیجیتال بانک مرکزی این کشور (CBDC)، در تمام مسیر‌های اتوبوس، خدمات پرداخت با یوان دیجیتال را ارائه می‌دهند.

به گزارش می‌متالز، در مرحله آزمایشی این طرح، مسوولان خدمات پرداخت‌های CBDC را در دو خط اتوبوسرانی آغاز کردند.

پس از دوره آزمایش، شهرداری اعلام کرده است که روش پرداخت جدید را برای کل شبکه اتوبوسرانی خود اجرا می‌کند.

رسانه محلی Shunwang-Jinan Daily اخیراً گزارش داد که شهر جینان تمام کارتخوان‌ها و نرم‌افزار مسیر اتوبوس را به روز کرده است تا مسافران بتوانند با استفاده از CBDC هزینه‌ها را پرداخت کنند.

این شهر همچنین با اعطای تخفیف کرایه به مسافرانی که روش پرداخت CBDC را انتخاب می‌کنند، استفاده از یوان دیجیتال را تشویق می‌کند.

بر اساس این اطلاعیه، هر فرد در صورت انتخاب پرداخت با یوان دیجیتال، می‌تواند روزانه تا دو سفر با تخفیف و حداکثر شش سفر با تخفیف در یک ماه دریافت کند. این اقدام بخشی از یک برنامه گسترده‌تر برای ترویج پذیرش یوان دیجیتال در چین است.

در ۲۳ آوریل، شهر چانگشو چین اعلام کرد که پرداخت حقوق کارمندان دولت را با یوان دیجیتال آغاز می‌کند.

در این اطلاعیه آمده است که حقوق تمام سطوح پرسنل در خدمات عمومی، مؤسسات عمومی و واحد‌های دولتی از ماه می‌با CBDC کشور چین پرداخت خواهد شد.

به غیر از کرایه اتوبوس و حقوق کارمندان دولت، این کشور همچنین استفاده از CBDC خود را برای تجارت فرامرزی اجرا کرده است.

در ۲۴ آوریل، طرحی برای ترویج CBDC در تجارت فرامرزی در شهر شوژو چین صادر شد. این شهر به عنوان نقطه عزیمت قطار‌های حمل کالا به اروپا عمل می‌کند.

در همین حال، بانک فرانسوی BNP Paribas نیز اخیراً با بانک چین (BOC) برای ترویج استفاده از یوان دیجیتال همکاری کرده است. در ۵ مه، رسانه محلی South China Morning Post گزارش داد که این مشارکت به مشتریان شرکتی BNP Paribas اجازه می‌دهد تا با سیستم BOC ارتباط برقرار کنند و امکان استفاده از یوان دیجیتال برای تراکنش‌های بلادرنگ را فراهم کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

عناوین برگزیده