تاریخ: ۲۵ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۲۸
بازدید: ۱۴۲
کد خبر: ۳۱۰۳۹۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سرپرست صمت استان چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

ایجاد زیرساخت‌های لازم برای صادرات در استان/ بروجن، صنعتی‌ترین شهرستان چهارمحال و بختیاری است

‌می‌متالز - سرپرست اداره کل صمت استان چهارمحال و بختیاری اعلام کرد که از ایجاد زیرساخت‌های لازم برای صادرات در این استان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «فضل‌الله رحمتی» سرپرست اداره کل صمت استان چهارمحال و بختیاری، در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی چهارمحال و بختیاری، ضمن بیان مطلب فوق گفت: در راستای تحقق شعار سال و برای فروش تولیدات مازاد نیاز استان اقدامات موثری در حوزه زیرساخت‌های صادراتی انجام شده است.

وی افزود: در راستای ایجاد شهرک تخصصی بادام در سامان و راه‌انداری انجمن بادام در اتاق بازرگانی امیدواریم اتفاقات خوبی در حوزه زیرساخت‌های لازم برای صادرات بادام از استان رخ دهد.

سرپرست اداره کل صمت استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در راستای تحقق شعار سال و برای فروش تولیدات مازاد نیاز استان اقدامات موثری در حوزه زیرساخت‌های صادراتی انجام شده، ادامه داد: از جمله پیگیری برای حضور مجموعه‌های صرافی در استان، ایجاد بندر خشک و همچنین کارگاه باری که کمک زیادی به صادرات محصولات غذایی استان می‌کند انجام شده است.

وی در ادامه یادآور شد: بیشترین صادرات استان در حوزه صنایع فولاد، خوراک آبزیان، ماهیان سردآبی و چمن مصنوعی بوده است. وی عنوان کرد: در سه ماه امسال ۴۵ هزار تن محصول غیرنفتی به ارزش ۲۷ میلیون دلار از استان صادر شده است.

رحمتی اضافه کرد: قطعات آلومینیومی، کولر آبی، شیرخشک، چسب، آمونیاک، مغز بادام، اوره میله‌گرد اقلامی هستند که به کشور‌های عراق، افغانستان، پاکستان، سوریه صادر می‌شود.

تشکیل کارگروه‌های کارشناسی زیرمجموعه ستاد تسهیل

وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: در راستای تقویت خروجی مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان به این نتیجه رسیدیم که کارگروه‌های کارشناسی ذیل ستاد باید تقویت شود، درخواست کردیم که تیم‌های کارشناسی عضو ستاد به ما بپیوندند.

سرپرست اداره کل صمت استان چهارمحال و بختیاری یادآور شد: باتوجه به اینکه مشکلات متقاضیان قبل از طرح در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در جلسات کارشناسی با دقت بررسی شده بود، این مسالهکمک بزرگی به تسهیل در مصوبات داشت.

بروجن، صنعتی‌ترین شهرستان چهارمحال و بختیاری

وی با بیان اینکه بروجن با داشتن ۴۰ درصد صنایع استان، صنعتی‌ترین شهرستان چهارمحال و بختیاری است، تاکید کرد: این صنایع زمینه اشتغال افزون بر ۱۰ هزار نفر را فراهم کرده است

رحمتی با اشاره به سهم ۴۵ درصدی این شهرستان از صادرات استان خاطرنشان کرد: برای همکاری، تعامل و رفع مشکلات تولیدکنندگان، صادرکنندگان و صنعتگران، امسال اداره گمرک و استاندارد در این شهرستان راه اندازی می‌شود

اهدای اعتبارنامه‌های ۸۵ اتحادیه‌های صنفی شهرستان بن

وی در ادامه با تاکید بر اینکه شهرستان بن با دارا بودن هزار و ۸۰۰ واحد صنفی فعالیت خوبی در حوزه صنعت دارد، تصریح کرد: با معرفی اعضای صنفی جدید و تزریق نیروی جوان به صنعت شهرستان بن، رونق خوبی در حوزه کسب و کار ایجاد می‌شود.

سرپرست اداره کل صمت استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اتحادیه‌های صنفی در صدور پروانه‌های کسب، بررسی تداخلات و نظارت بر اصناف فعالیت می‌کنند، افزود: تاکنون ۸۵ اعتبارنامه برای اتحادیه‌های صنفی شهرستان بن صادر شده است.

وی با بیان اینکه ۲۰ عدد اعتبارنامه جدید نیز صادر شده، تصریح کرد: ۱۹ واحد صنعتی در شهرستان بن دارای پروانه بهره‌برداری هستند همچنین ۸۵ فقره جواز تاسیس در شهرک صنعتی بن و ۴۲ فقره در شهرک صنعتی وردنجان صادر شده است

رحمتی با تاکید بر اینکه ۱۹ واحد صنعتی در شهرستان بن دارای پروانه بهره‌برداری هستند، گفت: ۸۵ فقره جواز تاسیس در شهرک صنعتی بن صادر شده است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده