تاریخ: ۱۸ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۹:۵۶
بازدید: ۶۴
کد خبر: ۳۱۰۵۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون فروش و خدمات مشترکین برق کرمانشاه خبر داد؛

کشف ۵۰۰ دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز در استان کرمانشاه

‌می‌متالز - معاون فروش و خدمات مشترکین برق کرمانشاه از کشف ۵۰۰ دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز در استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش می‌متالز، احسان مهدوی اظهار کرد: بر اساس گزارش شهروندان با تلاش همکاران شرکت توزیع برق استان کرمانشاه و نیرو‌های انتظامی و قضائی تعداد ۵۳ مرکز استخران ارز دیجیتال و ۵۰۰ دستگاه رمز ارز غیر مجاز کشف و شناسایی شد.

وی با تاکید براینکه با توجه به سهم بالای مصرف دستگاه‌های ماینر و فشار مضاعف به شبکه توزیع برق، کشف مزارع و اماکن غیرمجاز تولید رمز ارز از برنامه‌های مهم این شرکت است، تصریح کرد: مراکز شناسایی شده به تفکیک تعرفه مربوط به بخش صنعتی، خانگی و عمومی است که نکته مهم این است دستگاه‌های استخراج رمز ارز تأثیر زیادی بر افزایش مصرف برق در کشور دارند و روند مصرف را در روز‌های گرم سال بیشتر هم می‌کنند.

معاون فروش و خدمات مشترکین برق کرمانشاه رمز ارز‌های غیرمجاز را عامل افزایش بار شبکه برق دانست و گفت: میزان توان مصرفی مراکز کشف شده معادل چهار میلیون و ۷۰۰ هزار و ۱۷۹ کیلو وات است.

مهدوی بیان کرد: هر دستگاه ماینر در هر ساعت معادل ۵.۲ کیلوات برق مصرف می‌کند که علاوه بر مصرف بالای برق، باعث فشار مضاعف بر شبکه توزیع برق، ایجاد نوسان در شبکه و در نهایت خسارت به لوازم برقی مشترکان می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون سه مجوز برای فعالیت استخراج رمز ارز در استان کرمانشاه صادر شده که بر اساس دستور العمل‌های شرکت توانیر در اوج پیک بار تابستان و زمستان هیچگونه فعالیتی نخواهند داشت.

معاون فروش و خدمات مشترکین برق کرمانشاه اضافه کرد: لازم است کسانی که مبادرت به این کار می‌کنند برای اخذ مجوز‌های لازم اقدام کنند، زیرا در غیر این صورت با شناسایی، دستگاه‌های آن‌ها جمع آوری و تحویل مراجع قضائی خواهد شد و بنا بر مقررات نسبت به معدوم سازی آن‌ها اقدام می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده