تاریخ: ۲۲ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۵۴
بازدید: ۶۹
کد خبر: ۳۱۰۹۴۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز مطرح کرد:

سرمایه‌های نیروی انسانی از کشور خارج می‌شوند

‌می‌متالز - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز با بیان اینکه در شرایط کنونی سرمایه‌های نیروی انسانی از کشور خارج می‌شوند و نیروی کار آزموده کم می‌شود، گفت: این موضوعات به ما هشداری می‌دهند تا به این مهم کمی بیشتر توجه داشته باشیم.

به گزارش می‌متالز، یونس ژائله در اجلاس سراسری خانه‌های صنعت، معدن و تجارت کشور که به میزبانی تبریز در هتل کایا برگزار شد، با اشاره به اینکه دولت سیزدهم تلاش دارد فضای جدیدی در دیپلماسی اقتصادی فراهم کند تا رابطه تجارت با دنیا را به شرایط پیشین بازگردد، گفت:از روزی که خانه صنعت و معدن ایجاد شده است همه موضوعات را بررسی کردیم، اما باز هم بعد از گذشت سالیان سال، شاهد مشکلاتی در برخی حوزه‌های مختلف صنعت هستیم.

وی با اشاره به نقش ارزنده و ارتباط تنگاتنگ اتاق‌های بازرگانی با خانه صمت، اضافه کرد: لازم است یک نقشه راه جدید برای صنعت و اقتصاد ترسیم کنیم.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی سرمایه‌های نیروی انسانی از کشور خارج می‌شوند و نیروی کار آزموده کم می‌شود، گفت: این موضوعات به ما هشداری می‌دهند تا به این مهم کمی بیشتر توجه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید تلاش ما در اتاق بازرگانی و صنعت به سمت و سویی باشد تا بتوانیم در راستای صادرات اقدامات خوبی داشته باشیم، گفت: اگر بتوانیم منابع کشور را از محل‌های مختلف افزایش دهیم، طبیعتا خواهیم توانست وضعیت دپیلماسی را با دنیا بهبود ببخشیم.

منبع: آژانس خبری تحلیلی نصر

عناوین برگزیده